Scanjournal č.023

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Scanjournal č.023

Fotografické okénko do nedávné historie


23. Liberecký srpen roku 1997
Ve 23. a 24. vydání Scanjournalu se společně podíváme do Liberce dne 23.8.1997, kde se tou dobou konal den otevřených dveří u příležitosti oslav 100 let MHD. V první části se podíváme na to, co se bylo ten den k vidění ve vozovně a také nahlédneme trošku do běžného provozu. Myslím si, že následující snímky v porovnání s realitou dnešních dní dokumentují obrovský posun kvality MHD v Liberci.
V roce 1997 již v Liberci běžely naplno modernizace tramvají T3SU ve Škodě Plzeň a tak bylo zapotřebí zajistit na dočasné období nějaké náhradní vozy. Jedním ze zdrojů ojetin se stala i Praha, ze které byly do Liberce v létě 1997 dodány po dílenské prohlídce provedené v Praze 4 vozy T3. Na snímku je pražský vůz ev.č.6115 budoucího libereckého čísla 39, odstavený ve vozovně po dodání z Prahy | 23.8.1997 Další z vozů, dodaných na výpomoc z Prahy, čeká v liberecké vozovně na zařazení do provozu. Jedná se o vůz ev.č.6489 se zachovanými původními okny z roku 1965, což lze rozpoznat na první pohled podle tlustých rámečků mezi spodní a vrchní polovinou okna. Vůz dostane co nevidět číslo 34 | 23.8.1997 Ve staré hale byla k vidění zajímavá skupinka vozů. Zleva po nehodě odstavená původní Liberecká T3 ev.č.41 (místo které byl záhy dodán ojetý vůz z Mostu, ani ten však dnes již nejezdí a dnešní liberecká 41 je T3R.PV), dále T3M ev.č.82 (ex. Praha 6238, v prvních letech provozu velmi poruchový vůz) a původní T2 ev.č.32 (pro špatný stav byla v roce 2001 sešrotována a pod jejím číslem dnes jezdí vůz T3m koupený jako ojetý z Ostravy). Vida, popisek jedné fotky a hned ukazuje na liberecké čarování s evidenčními čísly :-) | 23.8.1997 Liberecký pracovní vůz ev.č.132 v létě 1997 nám připomíná liberecký městský nátěr z poloviny 90. let, který se naštěstí neujal. Celooranžovým vozům se přezdívalo hořčice | 23.8.1997 Čelní pohled na Libereckou T2 ev.č.32, odstavenou ve vozovně | 23.8.1997
39
23.8.1997
34
23.8.1997
41, 82, 32
23.8.1997
1322
23.8.1997
32
23.8.1997
Vůz ev.č.48 není původní liberecký. Liberecká T3 ev.č.48 byla zrušena po nehodě a nahrazena vozem z Prahy - na fotografii se díváme na vůz ev.č.6582. Po něm dostane číslo 48 ojetý vůz z Mostu a posléze nový vůz T3R.PVN. Dnešní liberecký vůz ev.č.48 je tedy od toho na snímku vzdálen 11 let a dvě obsazení evidenčního čísla | 23.8.1997 Vůz ev.č.45 byl v roce 1997 původní liberecký a moc mu to slušelo. Fakt pěkná červenokrémová T3 | 23.8.1997 Soupravy T2R 24+25 a T3SUCS 76+77 odstavené na venkovní ploše Liberecké vozovny. Jedná se o provozní vozy, které brzy zase vyjedou na trať a povezou cestující | 23.8.1997 Pohled do interiéru vozu T2R ev.č.25. Vlastně mě tady zaujal hlavně odložený kabel, sloužící k elektrickému propojení vozů, protože na žádné z odstavených souprav nechyběl :-) | 23.8.1997 V srpnu 1997 se veřejnosti představil i muzejní vůz Bovera ev.č.78, tehdy ještě během probíhající opravy | 23.8.1997
48
23.8.1997
45
23.8.1997
25+24, 77+76
23.8;1997
25
23.8.1997
78
23.8.1997
Pohled do dvora liberecké vozovny. Vlevo již začíná výstavba nových hal pro rozchod 1435mm, vpravo původní haly vozovny | 23.8.1997 Hurá do provozu! Vůz T3M ev.č.53 na lince 11 stanicuje v zastávce Proseč, výbor. Dnes se tato zastávka jmenuje Proseč, Pošta a je zde nová výhybna s pravostranným provozem. Jen čekárna pro cestující zde zůstala stále stejná | 23.8.1997 Vůz T3 ev.č.37 na lince 11 právě opustil zastávku Proseč, škola ve směru do Liberce s mnohokrát opakovanou a okoukanou reklamou na Radio Contact Liberec | 23.8.1997 V opačném směru přijíždí od Liberce k zastávce Proseč, škola vůz T3M ev.č.56 s celovozovou reklamou ČS živnostenské pojišťovny | 23.8.1997 Snímek interiéru vozu ev.č.56 ze smyčky v Jablonci nad Nisou dokládá provedení interiéru libereckých vozů T3 po modernizacích v 90. letech | 23.8.1997
Vozovna Liberec
23.8.1997
53 - 11
23.8.1997
38 - 11
23.8.1997
56 - 11
23.8.1997
56
23.8.1997
Městská trať procházela v roce 1997 další etapou modernizace na rozchod 1435mm. V úseku Viadukt - Kubelíkova byla trať o rozchodu 1000mm přeložena na provizorium na kraj komunikace a v jejím středu probíhaly stavební práce nutné ke zřízení normálněrozchodné trati. Na snímku přijíždí od Hanychova do zastávky Viadukt po provizorní trati vůz T3 ev.č.36 (ex. Praha ev.č.6521) | 23.8.1997 Snímek ze stejného místa, avšak opačným směrem. Vůz T3 ev.č.36 křižuje s vozem ev.č.38, který zde vyčkával na uvolnění jednokolejné provizorní trati. V koleji do centra je zřejmý konec rozchodu 1435mm, v koleji z centra zase stojí za pozornost posun označníku zastávky tak, aby vyčkávající tramvaj nebránila výjezdům linky 1 ze smyčky Viadukt | 23.8.1997 Na městské trati byl zachycen druhý vůz s reklamou na RCL. Tramvaj T3 ev.č.42 před chvílí odstanicovala v zastávce Šaldovo náměstí | 23.8.1997 K Liberci neodmyslitelně patří vozy T2R odkoupené z Ostravy. Na snímku je na Šaldově náměstí zachycena souprava ev.č.21+20 na lince 3{23.8.1997 Na závěr snímek od nádraží se soupravou T3 ev.č.76+77 na lince 3. Pozornému čtenáři Scanjournalu jistě neunikl fakt, že právě tato otlučená souprava stála ještě dnes ráno vedle vozovny úplně vzadu v kopřivách | 23.8.1997
36 - 3
23.8.1997
36 - 3; 38 - 3
23.8.1997
42 - 3
23.8.1997
21+22 - 3
23.8.1997
76+77 - 3
23.8.1997


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017