Scanjournal č.022

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Scanjournal č.022

Fotografické okénko do nedávné historie


22. Pražské momentky z druhé poloviny srpna roku 1997
Dvaadvacátý Scanjournal připomíná několik momentů z Prahy v druhé polovině srpna. Snad ani není možné nějak jinak těchto pár fotek souhrnně nazvat. Prostě následujících patnáct snímků vyfotil Absolut v pražských ulicích ve dnech 19. až 22. srpna 1997.
Souprava vozů T3 ev.č.6472+6475 byla v létě 1997 zapůjčena ze své domovské vozovny Pankrác do Hloubětína a tak se podívala na nezvyklé linky. Na snímku je zachycena v zastávce Karlínské náměstí v Sokolovské ulici. Při rekonstrukci po povodních v roce 2002 byl ráz této ulice zcela změněn, zmizely panely BKV i zastávky bez nástupních hran s nástupem cestujících přímo z vozovky | 19.8.1997 V křižovatce Otakarova byla zachycena souprava cvičných vozů T3 ev.č.5507+5514. Zatímco zadní vůz ev.č.5514 byl do flotily školních tramvají zařazen právě v roce 1997, velmi sešlý vůz ev.č.5507 má svoji službu již téměř za sebou - v roce 1997 jej čeká vyřazení | 20.8.1997 V srpnových dnech stále pokračovala výluka křižovatky Karlovo náměstí a tak byla na Palackého náměstí zachycena odkloněná linka 22. Na jejím pátém pořadí jede jedna z typických stálých souprav depa Pankrác - vozy T3 ev.č.6944+6945. Vůz ev.č.6944 nebyl nikdy vybaven pevnou kabinkou po vzoru vozů T3SU a tak ho od roku 1998 můžeme potkat jen jako zadní v soupravě | 20.8.1997 Linka 5 se dostala k žižkovské vozovně rovněž odklonem díky výluce a stejně jako na minulé fotografii je spoj zajišťován vozem, který sice existuje dodnes, ale jako čelní již nejezdí. Vůz T3M ev.č.8046 byl zachycen ve smyčce Vápenka | 20.8.1997 Na dvoře vozovny Žižkov se již tradičně odstavují momentálně neprovozní vozy. V srpnu 1997 zde byl k vidění zánovní sněhový pluh ev.č.5408, upravený z vyřazeného vozu T3 v roce 1995 | 20.8.1997
6472+6475 - 8
19.8.1997
5507+5514
20.8.1997
6944+6945 - 22
20.8.1997
8046 - 5
20.8.1997
5408
20.8.1997
Sněhovému pluhu ev.č.5408 dělala na žižkovském dvoře společnost již rozpojená a rozebíraná souprava vozů T3 ev.č.6125+6247 v reklamním laku BP. Dodávky vozů T6A5 umožnily vyřazení a likvidaci některých starších vozů typu T3. Na snímku je vůz ev.č.6247 | 20.8.1997 Vůz T3 ev.č.6125 býval řídícím vozem reklamní soupravy BP ev.č.6125+6247. Na snímku již odstavený ve vozovně Žižkov | 20.8.1997 Z důvodu výluky na Karlově náměstí byla zavedena zvláštní tramvajová linka 32. Na snímku je její zastávka I.P.Pavlova Cestující vystupují ze soupravy vozů T3 ev.č.6506+6505. Čelní vůz této soupravy se za tři roky stane prvním pražským vozem modernizovaným na typ T3R.P. V ulicích se tak prohání dodnes s evidenčním číslem 8211 | 20.8.1997 Naprosto běžný snímek z provozu - kobyliská souprava vozů T3 ev.č.6900+6901 na lince 25 přijíždí do zastávky Vltavská z centra. Zepředu není na této soupravě nic zvláštního | 21.8.1997 Stejná souprava, jako na minulém snímku, avšak vyfocená z jiného úhlu. Hned je vidět, co na ní fotografa zaujalo - na voze 6900 jsou poněkud jinak umístěny zadní sdružené svítilny - přesně o rozměr jednoho blinkru výš, než na všech ostatních vozech. Tato drobná odchylka je na tomto voze dosud k vidění | 21.8.1997
6247
20.8.1997
6125
20.8.1997
6506+6505 - 32
20.8.1997
6900+6901 - 25
21.8.1997
6900+6901 - 25
21.8.1997
Výluka na Karlově náměstí poslala linku 6 do Nuselského údolí. Na snímku je zachycena souprava vozů T3SU ev.č.7026+T3 ev.č.6671 poblíž zastávky Svatoplukova pod Nuselským mostem | 21.8.1997 Další snímek z blízkosti zastávky Svatoplukova, tentokrát směrem do centra. Na lince 6 jede souprava vozů ev.č.8697+8698 zánovním obloukem z panelů BKV. Ano, jedná se o stejný oblouk, který byl v roce 2007 kompletně vyměněn. Toto je jen jedna z malých ukázek životnosti technologie tramvajových tratí na panelech BKV | 21.8.1997 Linku 11 trápila v srpnu 1997 výluka úseku Černokostelecká - ÚDDP. Důvodem výluky byla rekonstrukce mostu před smyčkou ÚDDP. Na snímku manipuluje souprava vozů T3SUCS ev.č.7272+7273 na vnitřní koleji smyčky Černokostelecká, řidiči zde museli sklápět hrazdu zpětného zrcátka, kvůli menší osové vzdálenosti kolejí se totiž vlaky na souběžných kolejích vedle sebe nevešly. Vnější kolej využívala linka 7 a rovněž i zkušební a cvičné jízdy vozů RT6N1 | 22.8.1997 Linka 11 byla v létě 1997 vybrána jako pilotní pro provoz nových nízkopodlažních vozů typu RT6N1. V srpnu se na trase této linky hojně vyskytovaly vložené vlaky cvičných jízd, zajišťované téměř výhradně vozy ev.č.9102 a 9103. Na snímku ze smyčky Spořilov jsou během cvičné jízdy zachyceny oba zmíněné vozy | 22.8.1997 Do zahájení zkušebního provozu vozů RT6N1 s cestujícími zbývá již jen několik málo dní a vozy jsou každodenně k vidění v ulicích města. Pražané si na ně již pomalu zvykají, avšak netuší, že již za pár dní se s nimi budou vozit na vložených pořadích linky 11. Vůz ev.č.9103 byl na cvičné jízdě zachycen na Tylově náměstí poblíž zastávky I.P.Pavlova | 22.8.1997
7026+6671 - 6
21.8.1997
8697+8698 - 6
21.8.1997
7272+7273 - 11
9102
22.8.1997
9102
9103
22.8.1997
9103
22.8.1997


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017