Scanjournal č.021

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Scanjournal č.021

Fotografické okénko do nedávné historie


21. Pražský srpen roku 1997
Scanjournal z poloviny srpna 1997 přináší pohled do běžného provozu ovlivněného zejména dvěma výlukami - kromě pokračující výluky na Karlově náměstí byly tramvajové linky odkloněny ze svých běžných tras také na Praze 6, kde byla důvodem výluky rekonstrukce křižovatky Sirotčinec. Rovněž si vzpomeneme na několik "typických" souprav a vozidel.
Typická pankrácká souprava na lince 1 a ještě v nepojížděném oblouku křižovatky Octárna - copak se to děje? Téhle fotce pomohla náhoda, souprava T3 ev.č.6472+6475 byla zrovna zapůjčená do Hloubětína a linku 1 odklonila výluka křižovatky Sirotčinec | 13.8.1997 Běžný provozní obrázek ze zastávky Lipanská na Žižkově. Souprava vozů T3SUCS ev.č.7226+7227 s výklopnými dveřmi IFE a odlišným nátěrem se vyskytovala na lince 9 velmi často. Dnes již oba vozy patří minulosti | 13.8.1997 Stejně tak patří minulosti i pankrácká souprava vozů T3 ev.č.6321+6323, zachycená na odkloněné lince 22 v zastávce Přístaviště. Přední vůz má kromě otevřené kabinky i staré dveře s venkovními panty | 13.8.1997 Poblíž zastávky Pobřežní cesta byla vyfotografována zcela typická souprava z Kobylis - vozy T3 ev.č.6807+6808 na lince 17. Vůz ev.č.6807 je po nedávné dílenské prohlídce | 13.8.1997 V kontrastu s pěkně vyhlížejícím kobyliským vozem ev.č.6807 na minulém snímku působí strašnická tramvaj T3SU ev.č.7009 značně opotřebovaně. Zdání však klame, jedná se o novější vůz. Za povšimnutí stojí funkční couvačka v původní sdružené svítilně oblého tvaru a zároveň i jednotná couvačka nad nárazníkem, doplněná na vůz později. Souprava vozů T3SU ev.č.7008+7009 byla zachycena na výlukové lince 32 při manipulaci v trojúhelníku Zvonařka | 14.8.1997
6472+6475 - 1
13.8.1997
7226+7227 - 9
13.8.1997
6321+6323 - 22
13.8.1997
6807+6808 - 17
13.8.1997
7009+7008 - 32
14.8.1997
Zde je stejná souprava zepředu - čelní vůz ev.č.7008 měl v létě 1997 také ještě původní kulaté blinkry. Přední blinkry byly na vozech T3SU sdružené v jednom svítidle s obrysovými světly bílé barvy, k rozlišení došlo až při dosazování hranatých svítidel podle pozdějších dodávek vozů T3SUCS | 14.8.1997 V roce 1997 se rozběhla dodávka vozů T3M2-DVC, vyráběných z nových skříní T3SUCS a komponentů ze starých vozů T3M stených evidenčních čísel. První dva vozy, ev.č.8009 a 8051, měly z výroby menší kabinu řidiče a tak byly po dodávce dalších vozů do doby úpravy kabiny v provozu řazeny často jako zadní. Na snímku z Bílé Hory je souprava vozů T3M2-DVC ev.č.8076+8009 na lince 8. Vůz 8076 je právě nově zařazený do provozu | 14.8.1997 Souprava vozů T3M ev.č. 8057+8027 na lince 8 stanicuje v dočasné zastávce Hradčanská, zřízené po dobu výluky. V roce 1997 patřily oba vozy vozovně Hloubětín | 14.8.1997 Na snímku je naprosto běžná motolská souprava na lince 3. Za povšimnutí stojí špatný stav panelů BKV a úzké fonty na transparentu BUSE. Souprava vozů ev.č.8659+8660 byla vyfotografována poblíž zastávky Vltavská | 15.8.1997 Jiná běžná souprava, tentokrát žižkovská. Provozní vozy T3 řady 61xx a 62xx tvořily spolu často po dobu několika měsíců pevné soupravy. Souprava T3 ev.č.6230+6257 byla vyfotografována na odkloněné lince 16 (spojení částí linek 16 a 6) poblíž zastávky Nuselské schody | 15.8.1997
7008+7009 - 32
14.8.1997
8076+8009 - 8
14.8.1997
8057+8027 - 8
14.8.1997
8659+8660 - 3
15.8.1997
6230+6257 - 16
15.8.1997
Historický vůz ev.č.240 jako hezky vyzdobená svatební tramvaj v zastávce Jindřišská | 15.8.1997 Smyčka Kotlářka si v srpu 1997 užívala vážené návštěvy odkloněné linky 6. Vzhledem k tomu, že na Kubánském náměstí měla šestka společnou kolej s linkou 16 a střídané přestávky na ní zřízeny nebyly, potkávalo se na Kotlářce více vlaků na různých kolejích. Tak mohly být zachyceny vedle sebe dvě soupravy v nástupní zastávce. Zleva T6A5 ev.č.8612+8614 a T3SU ev.č.7023+7022 na lince 6 | 15.8.1997 Druhý snímek z Kotlářky zachytil vedle pauzující soupravy T6A5 ev.č. 8612+8614 soupravu vozů T3SUCS ev.č.7198+7199, toho času kmenově náležící vozovně Pankrác a vozící na sobě nevzhlednou reklamu na mobilního operátora | 15.8.1997 Rok 1997 znamenal definitivní konec areálu ČKD mezi ulicemi Stroupežnického, Plzeňská a Radlická. Kolem nové bílé ohrady na místě někdejší fabriky projíždí tramvaj, která zde byla před více než 30 lety vyrobena. Píše se patnáctý srpen 1997 a vůz ev.č. 6124 (r.v. 1962) jede v Radlické ulici na lince 14 | 15.8.1997 Poslední snímek pochází z Kubánského náměstí. Smyčka byla místo tradičních linek 4 a 19 obležena hned třemi linkami - 6, 16 a 19. Na lince 16 stojí vlevo souprava vozů T3 ev.č. 6622+6626, teprve nedávno předaná z Motola na Žižkov. Na lince 19 vyčkává na odjezd hloubětínská klasika -  vůz KT8D5 ev.č.9038 v dlouholeté celovozové reklamě na zemní plyn | 15.8.1997
240
15.8.1997
8612+8614 - 6
7023+7022 - 6
15.8.1997
8612+8614 - 6
7198+7199 - 6
15.8.1997
6124 - 14
15.8.1997
6622+6626 - 16
9038 - 19
15.8.1997


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017