Scanjournal č.017

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Scanjournal č.017

Fotografické okénko do nedávné historie


17. Běžný provoz v červenci roku 1997
Sedmnácté vydání Scanjournalu se konečně nebude věnovat výlukám, ale zaměří se na běžný provoz v červenci 1997. K vidění bylo docela hodně tramvají, ze kterých již dnes jezdí jen pár tun oceli použitých v rámci rekonstrukce na typ T3R.P.
Poslední snímek dnešní série patnácti fotografií zachycuje absolutní konečnou vozů T3 před deseti lety. Více fotografií z tohoto místa naleznete v drobném zamyšlení o koncích nejen vozů T3.
Linka 14 byla častým útočištěm žižkovských vozů T3 řady 62xx. Na křižovatce křižovatce Anděl tak mohla být zachycena tramvaj T3 ev.č.6230 na lince 14. Za povšimnutí stojí velmi dobrá boční reklama na voze | 1.7.1997 Vůz T3 ev.č.6289 právě odstanicoval v zastávce Václavské náměstí směr Jindřišská. Na snímku je zřejmé původní uspořádání této zastávky s úzkým nástupním ostrůvkem a jízdním pruhem pro IAD, které již naštěstí patří minulosti | 1.7.1997 Protisměrná zastávka na Václavském náměstí byla mnoho let v Jindřišské ulici s nástupem z vozovky. V roce 1997 sice již byla přesunuta před kino Světozor, avšak kvůli stavebním pracem se v červenci vrátila dočasně do svého původního místa. Stanicuje zde Žižkovská T3 ev.č.6291 | 14.7.1997 Zastávka Nádraží Modřany dva roky po zprovoznění - vlevo není ještě ani stopa po čtyřpruhové komunikaci, za zábradlím je pouze zeleň a mimo záběr tržiště. Na lince 17 zde byla zachycena zatahující souprava vozů T3 ev.č.6470+6471 | 9.7.1997 Lidová tvořivost české duše nezná mezí. Souprava vozů T3 ev.č.6515+6963 na lince 3 v zastávce Jindřišská samozřejmě zastavila, avšak na koncové ceduli se vtipně vyjádřil neznámý umělec. Mimochodem, tu značku tam téměř zbytečně umístila firma zajišťující dopravní značení, neboť chtěla zdůraznit, že kromě tramvají jezdí přes Jindřišskou i jedna linka NAD | 1.7.1997
6230 - 14
1.7.1997
6289 - 14
1.7.1997
6291 - 14
14.7.1997
6470+6471 - 17
9.7.1997
6515+6963 - 3
1.7.1997
Tramvaj T3 ev.č.6620 z vozovny Žižkov byla jednou z těch, kterým zůstaly až do konce provozu kulaté blinkry a otevřená kabinka pro řidiče. Současně se stala v roce 2001 jednou z posledních T3, které byly sešrotovány před začátkem hromadných modernizací na typ T3R.P v Praze | 15.7.1997 Řidič strašnické soupravy T3 ev.č.6639+6676 na lince 26 ručně přehazuje vyhybku na křižovatce Flora. Vlevo je vidět zrušená modrá budka pro výhybkáře. Na voze č. 6639 jsou znatelné původní dveře s rovnou kolejničkou. Již v roce 1997 se rozmáhala móda umísťování čelních linkových orientací za sklo i na vozech T3 | 22.7.1997 Takhle vypadala v roce 1997 tramvaj T3 ev.č.6710, která je první a zároveň nejstarší T3 s provedenou opravou PO v době, kdy se na vozech prováděly již i modernizace na typ T3R.P. Ještě za svého působení v Kobylisích byla zachycena souprava vozů T3 ev.č.6710+6711 na Palmovce na lince 24 | 3.7.1997 Běžná kobyliská dvojice vozů T3 ev.č.6738+6739 stanicuje v zastávce Moráň, která mnoho let čekala na bezbariérový přístup a přístřešky. Dočkala se až v roce 2007... | 15.7.1997 Další snímek ze zastávky Moráň přináší setkání tramvaje T3SUCS ev.č.7284+7285 na lince 16 a autobusu ev.č.5515 na lince 176. Zatímco tramvaj by zde mohla jet i dnes úplně stejná, autobus by dnes byl velmi pravděpodobně nízkopodlažní | 15.7.1997
6620 - 14
15.7.1997
6639+6676 - 26
22.7.1997
6710+6711 - 24
3.7.1997
6738+6739 - 24
15.7.1997
7284+7285 - 16
15.7.1997
Setkání soupravy T3M ev.č.8037+8089 na lince 12 s cvičnou T6A5 ev.č.8637+8638 opět připomíná dvoukolejnou smyčku Hlubočepy z doby před zahájením výstavby TT na Barrandov | 10.7.1997 Vůz KT8D5 ev.č.9030 sice dnes stále jezdí, avšak v roce 1997 ještě nebyl vybaven informačním systémem BUSE. Na nekvalitním snímku je vyfotografován na Palmovce na lince 3 | 1.7.1997 Další kačenka na lince 3 připomíná povedenou reklamu na OBI. Vůz KT8D5 ev.č.9043 jede po trati z panelů BKV, která byla následně v roce 1997 zcela rekonstruována, opět systémem BKV. Nyní, po 10 letech, je zde opět stav trati volající po opravě | 14.7.1997 Cvičný vůz T3 ev.č.5504 byl zachycen na čerstvě opraveném oblouku na náměstí Republiky - opět technologie BKV. Nové panely zde vydržely 9 let, při výstavbě obchodního centra byla trať rekonstruována do klasické konstrukce. Vydrží déle než 9 let? | 30.7.1997 Poslední fotografie dokumetuje definitivní konečnou tramvají T3 v areálu nádraží Praha - Smíchov. Na snímku je odstavený vůz T3 ev.č.6344 určený k likvidaci | 11.7.1997
8037+8089 - 12
8637+8638 - L
10.7.1997
9030 - 3
1.7.1997
9043 - 3
14.7.1997
5504
30.7.1997
6344
11.7.1997


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017