Scanjournal č.011

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Scanjournal č.011

Fotografické okénko do nedávné historie


11. ČKD Dopravní systémy
Jedenáctý Scanjournal přináší pohled do někdejší největší české továrny na tramvaje v období začátku úpadku výroby tramvají. Zatímco ve vedlejší hale se rozbíhá výroba skříní pro metro M1, tramvaje již skomírají. Nikdo však v roce 1997 netušil, že za 10 let bude největším našim výrobcem tramvají plzeňská Škodovka. Fotky jsou trošku smutné a nekvalitní, tady se mi opravdu dost vymstilo používání automatické krabičky od mejdla.
První vozy třetí série T6A5 pro Prahu již byly v červnu 1997 po laku. Na snímku vůz budoucího čísla 8731 | 25.6.1997 Tramvaj RT6N1 nezjištěného evidenčního čísla určená pro polskou Poznaň | 25.6.1997 KT4 ev.č.438 přivezená z Erfurtu společně s dalšími vozy tohoto typu do ČKD na modernizaci, ze které však sešlo. Tento vůz byl později použit na zkoušky aktivního natáčení článků pro připravovaný projekt tramvaje LT24 | 25.6.1997 Erfurtská KT4 ev.č.438 ve společnosti nedokončené tramvaje typu T6B5 (T3M). Tramvaje KT4 musely být umísteny na speciálních podvozcích kvůli odlišnému rozchodu | 25.6.1997 Pohled do interiéru vyřazené erfurtské tramvaje typu KT4 ev.č.421 v objektu ČKD-DS | 25.6.1997
8731
25.6.1997
RT6N1
25.6.1997
438
25.6.1997
438
25.6.1997
421
25.6.1997
Odstavená erfurtská tramvaj typu KT4 ev.č.424 na vlečkovém kolejišti u výrobního závodu ČKD-DS na Zličíně | 25.6.1997 Prototypová tramvaj RT6N1 ev.č. 0028 (9051) byla v červnu 1997 odstavena na dvoře ČKD-DS a čekala na svůj další osud po návratu z testovacích jízd v Polském městě Krakow. V příštích letech ji měla čekat ještě cesta do Liberce, pak zpět do Prahy a nakonec do kovošrotu | 25.6.1997 V červnu 1997 bylo v areálu ČKD-DS k vidění mnoho skříní tramvají T6B5 v různém stádiu rozpracovanosti. Tyto tramvaje byly dodávány pod obchodním názvem T3M do zemí bývalého SSSR jako nástupnice typu T3 | 25.6.1997 Smutný osud stihnul tramvaj typu T3SU ev.č.7005 DP Praha. Namísto první generální opravy byla na tomto voze v roce 1994 zahájena modernizace na typ T3R v domovském závodě ČKD. Vůz, který měl nést číslo 8206 a vytvořit soupravu s vozem ev.č.8205 (ex. 6329, modernizace v ÚDDP 1993-1998), nebyl nikdy dokončen. V roce 1998 byl skelet vozu prodán ČKD a po několika letech ho též čekala šrotace | 25.6.1997 Druhý pohled na skelet tramvaje T3SU ev.č.7005 DP Praha s čely typu T3R, odstavený na dvoře ČKD-DS na Zličíně | 25.6.1997
424
25.6.1997
0028 / 9051
25.6.1997
T6B5
25.6.1997
7005 / 8206
25.6.1997
7005 / 8206
25.6.1997


ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017