Scanjournal č.010

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Scanjournal č.010

Fotografické okénko do nedávné historie


10. Pražské výluky 1997 pokračují i v červnu 1997...
Desáté vydání Scanjournalu přináší opět několik obrázků z Prahy na konci června 1997. Díky nečekaným událostem v Absolutím životě a etapovité oslavě narozenin nabral Scanjournal trošku zpoždění, ještě nás čekají dvě vydání z června 1997, tak se můžete v červenci těšit na častější aktualizace, neboť závazek přesně desetiletého rozdílu mezi scanjournálem a fotožurnálem je nutné dodržet :-) Dnešní vydání přináší opět provoz postižený výlukami a připomíná nekolik zajímavých reklamních nátěrů.
Výluka na křižovatce Průběžná změnila zatahovací trasy mnoha vlaků z vozovny Strašnice. Linky 4 a 34 se tak několikrát denně podívaly na Floru. Na snímku je zachycena mnoho let pevná strašnická souprava vozů T3 ev.č.6672+6677, tentokrát s reklamou 3M na večerním zátahu z linky 34 | 13.6.1997 Před změnami linkového vedení z roku 1998 byly vozy KT8D5 na lince 8 na Bílé hoře běžným jevem. Vůz ev.č.9015 v reklamním nátěru Renault vyčkává na svůj odjezd z této konečné  | 25.6.1997 Snímek soupravy vozů T6A5 na pravidelné lince 34, posilující linku 4, připomíná původní úzké fonty číslic, používané do roku 1998 na transparentech BUSE. Fotografie byla pořízena v zastávce Jana Masaryka. Tak u téhle zastávky Absolut 15 let bydlel :-) | 26.6.1997 Souprava vozů T3 ev.č.6500+6527 byla vyfotografována na lince 16 v Ječné ulici na příjezdu do zastávky Štěpánská. Vůz ev.č.6500 je po nedávné opravě spojené s novým klasickým lakem, avšak jeho provoz v listopadu 1997 ukončí nehoda | 27.6.1997 Typických strašnických souprav z 90. let a linky 34 není nikdy dost :-) Vůz T3SU ev.č.7001 jezdil s T3 ev.č.6709 také několik let. Na snímku z náměstí Míru je souprava T3SU ev.č.7001+T3 ev.č.6709 zachycena na zmíněné lince 34 | 27.6.1997
6672+6677 - 34
13.6.1997
9015 - 8
25.6.1997
8629+8630 - 34
26.6.1997
6500+6527 - 16
27.6.1997
7001+6709 - 34
27.6.1997
Letní výluka Plzeňské ulice přinesla výrazné změny v linkovém vedení tramvají, včetně značného oživení provozu v ulicích Radlické a Za Ženskými domovy. Právě do této blokové smyčky právě souprava vozů T3 ev.č.6356+6355 na náhradní lince 39. Na snímku je též vidět zkušební typ zastávkového sloupku, který DP Praha v roce 1997 testoval. S těmito sloupky se dodnes můžeme setkat v centru  Liberce | 28.6.1997 Linka 39 nahrazovala na svém druhém konci linku 26. Pankrácká souprava vozů T3 ev.č.6967+6969 je zachycena na Letné poblíž zastávky Kamenická. Za povšimnutí stojí zachovalý stav panelů BKV, porovnejte se současným stavem po 10 letech | 30.6.1997 Reklamní nátěr společnosti Benetton mělo hned několik souprav, ale dvě pankrácké byly něco extra - reklamu vozily čtyřstováky se zachovanými tlustými okenními rámečky. Souprava T3 ev.č.6429+6430 byla zachycena na lince 6 s neobvyklou čelní orientací Hlubočepy. Do této smyčky linku 6 vyhnalo obracení řepských linek v oblasti Anděla a Na Knížecí | 30.6.1997 No a když už je řeč o obracení na Andělu a o Benettonu ... druhá pankrácká souprava T3 ev.č.6431+6434 s reklamou na Benetton projíždí Radlickou ulici na lince 4 odkloněné výlukou. Míří na Anděl, aby zde nabrala své cestující směrem do Vršovic. V Radlické ulici je dnes vedena trať v mírně posunuté poloze a místo stěny fabriky nalezneme nové kancelářské budovy. Polohu místa na fotografii je však možné identifikovat podle zástavby v pozadí, na křižovatce ulic Radlická a Ostrovského | 30.6.1997 Na zastávkách Na Knížecí se za 10 let nezměnilo nic, nové obchodní centrum a přeložka komunikace i tramvajové trai je stále jenom v plánech architektů. Přesto si připomeneme čilý tramvajový ruch, když zde v létě 1997 obracely tři linky. Na snímku je souprava vozů T3 ev.č.6652+6687 na lince 7, čelní vůz má sice nepůvodní, ale krásné oranžové kulaté blinkry | 30.6.1997
6356+6355 - 34
28.6.1997
6967+6969 - 39
30.6.1997
6429+6430 - 6
30.6.1997
6431+6434 - 4
30.6.1997
6652+6687 - 7
30.6.1997


ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017