Scanjournal č.009

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Scanjournal č.009

Fotografické okénko do nedávné historie


9. Pražský červen roku 1997
Devátý díl Scanjournalu navrací čtenáře a prohlížeče obrázků z ostravských ulic o 350 kilometrů zpět do Prahy, kde je zachycen provoz tramvají v prvních červnových dnech roku 1997. Společnost ČKD Dopravní systémy uspořádala v roce 1997 několik akcí pro veřejnost. Jednou z nich byla výstava vozidel RT8D5 a RT6N1 v Praze-Řepích, kterou též zachytil Scanjournal. Pro milovníky reklamních nátěrů jsem vybral připomínku CVR Coca Cola 2 a Paegas. Příští Scanjournal opět zůstane v Praze.
Uspořádání Karmelitské ulice před její celkovou rekonstrukcí je zřejmé ze snímku se soupravou vozů T3 ev.č.6957+6955 na pankráckém pořadí linky 22. Tato trať patřila k velmi zanedbaným úsekům pražské kolejové sítě | 10.6.1997 Vůz T3 ev.č.6496 jezdil v reklamním nátěru Coca Cola 2 nejčastěji jako čelní ve dvojici s vozem ev.č.6536. Čočka fotoaparátu jej však zachytila i jako sólo na lince 14 u Anděla | 11.6.1997 Na druhé fotografii z křižovatky Anděl jede souprava T6A5 ev.č.8689+8690 na již zrušené posilové lince 34. Podle vodorovného značení je vidět náznaky uspořádání provozu na křižovatce, příští Scanjournaly jistě přinesou i zajímavější záběry z Anděla | 11.6.1997 Jak již bylo v úvodu předesláno, společnost ČKD DS pořádala akce pro veřejnost. Jednou z nich bylo představení vozidel u nádraží Praha - Zličín. Na snímku je zachycena RT6N1 ev.č.9102 DP Praha, která byla na chvíli poskytnuta dětem na hraní | 13.6.1997 Motorový vůz řady 820
6957+6955 - 22
10.6.1997
6496 - 14
11.6.1997
8689+8690 - 34
11.6.1997
9102
13.6.1997
ř.820
13.6.1997
Druhou vystavenou tramvají byl prototyp tramvaje RT8D5M pro Manilu na Filipínách. Tento vůz po náročných testech nakonec neopustil Českou republiku, avšak série 72 tramvají byla pro místní systém lehké kolejové dopravy skutečně dodána | 13.6.1997 Interiér prototypu vozu RT8D5M ev.č.0029 pro Manilu. Sériové vozy jsou vybaveny o poznání komfortněji | 13.6.1997 Vůz RT8D5M ev.č.0029 na zkušebních a služebních jízdách budil vždy mezi Praženy pocity překvapení díky svojí vysoké podlaze. Na snímku manipuluje ve smyčce Sídliště Řepy při cestě zpět do vozovny Hloubětín. Vpravo na snímku je zadní část vozu T3SUCS ev.č.7065, na který depo Strašnice osadilo zadní sdružené svítilny z vozu T3 | 13.6.1997 Zatímco v Řepích si děti hrály s vozem RT6N1, na druhé straně Prahy - v Hostivaři - jezdila náhradní doprava. Výluka na křižovatce Průběžná a částečně i Kubánské náměstí způsobila zavedení linky 32 z Radošovické, kde byla zachycena souprava T3SUCS ev.č.7023+7022 | 13.6.1997 Během částečné výměny kolejnic na křižovatce Kubánské náměstí zde končila linka 22. Na snímku je zachycena reklamní souprava vozů  T3SUCS ev.č.7072+7073, propagující tehdy nového mobilního operátora | 13.6.1997
0029
13.6.1997
0029
13.6.1997
0029
13.6.1997
7023+7022 - 32
13.6.1997
7072+7073 - 22
13.6.1997


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017