Scanjournal č.005

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Scanjournal č.005

Fotografické okénko do nedávné historie


5. Praha v květnu 1997 výlukami postižená
Pátý díl scanjournálu přináší pohled do Prahy v květnu 1997. Tramvajová síť byla poznamenána několika výlukami najednou - u Masarykova nádraží, na křižovatce Průběžná a mezi Balabenkou a Harfou. Do toho zasáhla i krátkodobá výluka na křižovatce Spálená - Myslíkova a Pražský maratón. Scanjournal obsahuje tedy spoustu linek na místech pro ně ne zcela typických. Podívejme se tedy na to, jak se objížděly všeliké výluky tramvajové dopravy v květnu 1997.
V roce 1992 ještě jezdily dvě historické linky. Na snímku se u budovy nové scény národního divadla potkaly soupravy linek 91 (vozy ev.č.349+1200) a 92 (vozy ev.č.2110+1562) | 1.5.1997 Provoz náhradní tramvajové linky 33 umožnil ve smyčce Lehovec setkání tří generací tramvají DP Praha - na lince 8 souprava T3M ev.č.8100+8101, na lince 33 vůz KT8D5 ev.č.9022 a na lince 3 souprava vozů T6A5 ev.č.8631+8632 | 5.5.1997 Již v roce 1997 byly při některých výlukách realitou poněkud bizarní zatahovací trasy. Tramvaj KT8D5 ev.č.9003 zatahuje z Modřan jako linka 3 do Hloubětína přes Žižkov, ačkoli odklonová trasa linky 3 při výluce vedla do Hloubětína přes Čechův a Švermův most a od Bílé Labutě po pravidelné trase. Jenže zátah to měl přes Žižkov kratší... | 5.5.1997 Výluka u Masarykova nádraží vrátila pětku do dvojic i do Karlína. Na snímku projíždí souprava vozů T3 ev.č.6772+6762 v líbivém reklamním nátěru Coca Cola pod Negrelliho viaduktem v Sokolovské ulici. Je vidět předpovodňové uspořádání ulice jako obousměrné s parkováním těsně u trati, která je tvořena panely BKV | 9.5.1997 Linka 24 jezdila při výluce přes Žižkov. Na snímku je tehdy čerstvě dílensky opravená Kobyliská souprava T3 č. 6712+6713 | 9.5.1997
2110+1562 - 92
1200+349 - 91
1.5.1997
8100+8101 - 8
9022 - 33
8631+8632 - 3
5.5.1997
9003 - 3
5.5.1997
6772+6762 - 5
9.5.1997
6712+6713 - 24
5.9.1997
Reklamní vozy Večerníku Praha jezdily tradičně sólo na linkách 5 a 14. Až výluka je spojila dohromady, aby dočasně utvořily reklamní dvojici T3 ev.č.6834+6763, která na snímku přijíždí na lince 5 k dočasné zastávce Masarykovo nádraží v ulici Na Poříčí | 11.5.1997 V roce 1997 byly ještě samozřejmostí záložní vlaky ve dvojicích. Hloubětínskou zálohu na Těšnově drží vedle mobilního WC souprava T3M ev.č.8032+8085 | 12.5.1997 Na smyčce Vozovna Kobylisy se setkala souprava vozů T3SUCS ev.č.7222+7223 na lince 5 a sólo T3 ev.č.6812 na lince 14. Reklamní polep Mita na soupravě T3SUCS ev.č.7222+7223 znázorňuje oblíbené levnější provedení celovozových reklam, které v následujících letech postupně z našich ulic zmizelo | 12.5.1997 V interiéru vozu T3SUCS ev.č.7222 byla po několik měsíců nahrazena jedna laminátová sedačka pro cestující sedačkou z autobusu Karosa B741. Zřejmě se jednalo pouze o úlet depa Žižkov.... | 12.5.1997 Bílé kulaté blinkry na tramvajích T3SU jsem měl vždycky moc rád. Souprava ev.č.7018+7019 na lince 22 překonává křižovatku I.P.Pavlova | 13.5.1997
6834+6763 - 5
11.5.1997
8032+8085 - X
12.5.1997
7222+7223 - 5
6812 - 14
12.5.1997
7222
12.5.1997
7018+7019 - 22
13.5.1997
Další T3SU s kulatými blinkry - souprava vedená vozem T3SU ev.č.7002 stanicuje v zastávce Újezd. Ani za uplynulých deset let zde nebyla dobudována nástupní hrana a cestující stále vystupují do vozovky | 14.5.1997 Zato na Národní třídě nástupní hrana doplněna byla a před obchodním domem Tesco již nastupují cestující do tramvají mnohem snadněji, než tomu bylo 15.5.1997, kdy zde zastavila výlukou odkloněná souprava T3M ev.č.8074+8027 na lince 3. Vůz ev.č.8074/I najíždí svoje poslední kilometry a na dvoře vozovny Hloubětín již čeká skříň pro budoucí T3M2-DVC, která posléze dostane jeho evidenční číslo | 15.5.1997 Tramvaj RT6N1 ev.č.9102 ještě neví, že nejlepší léta svého života stráví odstavená ve vozovně Pankrác. Zatím se na ní zacvičují řidiči a za tři měsíce již bude vozit cestující na lince 11. Absolutem byla zachycena ve smyčce Florenc | 15.5.1997 Pozorné oko zjistí, že vůz T3 ev.č.6632 není sólo. V dokonalém zákrytu za ním je zadní vůz soupravy 6632+6621, protože pětka jezdí kvůli výluce ve dvojicích. Křižovatka u letenského tunelu si ještě 10 let počká na odstranění zákazu potkávání, který vidíme v pravém rohu snímku | 16.5.1997 Na stejné křižovatce zachytila Absolutí krabička od mejdla z druhého boku soupravu vozů T3 ev.č.6834+6763, spojených do soupravy jen po dobu výluky u Masarykova nádraží | 27.4.1997
7002+???? - 22
14.5.1997
8074+8027 - 3
15.5.1997
9102 - L
15.5.1997
6632+6621 - 5
16.5.1997
6834+6763 - 12
16.5.1997
V dočasné zastávce Masarykovo nádraží v ulici Na poříčí stanicuje souprava T3 ev.č.6365+6363 na lince 3. Vůz ev.č.6365 je krátce po dílenské prohlídce a konečná trojky se jmenuje Nad Rokli - idylka roku 1997 | 27.4.1997 V úplně jiné části města spokojeně vozí cestující tramvaj T3 s číslem ev.č.6599, která se stane za několik let jednou z prvních T3R.P. Linka 34 bude jezdit ještě rok a půl. Souprava T3 ev.č.6599+6492 opouští zastávku Jana Masaryka | 27.4.1997 Souprava vozů T3SU ev.č.7011+ T3 ev.č.6653 na lince 7 nám ukazuje pověstný stav strašnických vozů v 90. letech. Zatímco vozidla zde jezdí dnes v mnohem lepším stavu, na zastávce Průběžná se nic nezměnilo a stále je zde několik zbytečných schůdků | 23.5.1997 V oblouku na Národní třídě se sice nesměly vozy KT8D5 potkat, ale oprava trolejí je tam spolu s linkou 3 vyhnala, což nám ukazuje vůz ev.č.9018 | 24.5.1997 Linku 17 maratón odklonil až na Anděl, kde spolu s linkami 18 a 22 objížděla blokovou smyčku Anděl - Na Knížecí, aby si tak nepřímo pomohla z Lidické do Štefánikovy ulice. Na snímku je souprava T3 ev.č.6520+6394. Areálu ČKD Tatra již sice nevévodí komín, ale místo vstupu do hypermarketu bude ještě několik let stát provozní budova bývalé továrny | 25.5.1997
6365+6363 - 3
16.5.1997
6599+6492 - 34
16.5.1997
7011+6653 - 7
23.5.1997
9018 - 3
24.5.1997
6520+6394 - 17
25.5.1997
Další snímek odklonu linky 17 přináší pohled do oblasti Na Knížecí, kde se tramvaje z druhé série vozů T6A5 mohly podívat na svoje o 30 let mladší sestřičky, které byly během dodávek vozů T6A5 vyřazeny. Na snímku projíždí souprava ev.č.8709+8710 poblíž odstaveného vyřazeného vozu T3 ev.č.6478 | 25.5.1997 Odklon linky 18 přes zastávku Na Knížecí dokumentuje souprava vozů ev.č.6538+6537. Vůz ev.č.6538 má před sebou necelý rok provozu a stane se jedním z posledních, které budou sešrotovány před zahájením hromadné modernizace vyřazených tramvají na typ T3R.P | 25.5.1997 Při fotografování odklonů na Andělu se zde mihnula také tramvaj KT8D5 ev.č.9023 v růžovém reklamním nátěru Ignis. V tomto záběru dnes sice uvidíme místo trubkového zábradlí protiparkovací sloupky, ale jinak se provoz IAD za čekárnou zřízením tzv. pěší zóny na rozdíl od opačného směru, kde vozovka chybí zcela, příliš nesnížil | 25.5.1997 Další květnovou výlukou byla výměna křižovatky Průběžná. Byla zavedena náhradní tramvajová linka v úseku Radošovická - Nádraží Hostivař a jako depo pro strašnické vozy zde provozované, posloužila smyčka v Hostivaři, kde byla zachycena souprava T3SU ev.č.7012+7013 a odstavené vozy T3SUCS | 24.5.1997 Ve směru od Strašnické bylo díky použití Kaliforňanu možné dojet až ke křižovatce s Průběžnou ulicí. S cestujícími odjíždí vůz ev.č.9003 na lince 19 a vůz ev.č.9029 na lince 19 čeká na možnost najet do nástupní zastávky | 26.5.1997
8709+8710 - 17
25.5.1997
6538+6537 - 18
25.5.1997
9023 - L
25.5.1997
7012+7013 - 32
24.5.1997
9003 - 19
9029 - 19
26.5.1997
Detail přejíždění kolejového přejezdu u zastávky Průběžná vozem KT8D5 ev.č.9024 v líbivém reklamním nátěru AEG | 26.5.1997 Kromě linky 19 byla na přejezd na Průběžné vedena i výluková linka 37, nahrazující linku 7. Absolutí krabička zachytila na lince 37 vůz KT8D5 ev.č.9041 v zastávce Zborov. Je zde vidět původní uspořádání Černokostelecké ulice s úzkými zastávkami bez nástupních hran a nevyhovujícími přechody pro chodce | 26.5.1997 Vůz KT8D5 ev.č.9029 na lince 19 právě přijel do nástupní zastávky Průběžná, zřízené dočasně během výluky. Zatímco řidič přechází na druhé stanoviště, cestující již mohou nastupovat. V pozadí jsou vidět probíhající stavební práce na rekonstrukci křižovatky Průběžná | 26.5.1997 Trojice trolejových věží na křižovatce Myslíkova. Jednu z nich již ve vozovém parku běžných pracovních vozidel DP jistě nenajdeme | 24.5.1997 Tato fotografie není tramvajová, ale zachycuje stav stavby, která velmi ovlivnila dopravu v Praze, i když jsme si od ní slibovali více. Rozestavěný most ze Strahovského tunelu k tunelům Mrázovka v květnu 1997 | 27.4.1997
9024 - 19
26.5.1997
9041 - 37
26.5.1997
9029 - 19
26.5.1997
Trolejové věže
24.5.1997
Strahovský tunel
29.5.1997


ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017