Scanjournal č.003

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Scanjournal č.003

Fotografické okénko do nedávné historie


3. Pražský duben před deseti lety...
Třetí vydání Scanjournálu pochází opět z Prahy a jeho cílem je navodit atmosféru poloviny dubna roku 1997. Je zachyceno dění jedné tramvajové výluky a několik běžných situací tak, jak by je dnes jistě dokumentoval fotožurnál v několika stovkách snímků. Podívejme se tedy společně již potřetí na několika snímcích o deset let zpátky.
První snímek přibližuje ruch na smyčce Hloubětín během výluky v úseku Kbelská - Lehovec. Na lince 3 právě manipuluje souprava vozů T3 ev.č.6752+6753 z vozovny Kobylisy. Jedná se o záložní vlak vypravený náhradou za soupravu se závadou (proto je označen orientací X3). Záložní vlaky 2xT3 již v našich ulicích nepotkáme. Rovněž líbivá reklama na čokoládové bonbónky M&M´s již na vokovické soupravě T3SUCS ev.č.7138+7139 patří jen vzpomínkám | 10.4.1997 V nástupní stanici smyčky Hloubětín je zachycen vůz KT8D5 ev.č.9012 na lince 8. Řetězec Julius Meinl už opustil Českou Republiku, vůz 9012 navštívil Pars Šumperk a smyčka se jmenuje od roku 1998 Starý Hloubětín | 10.4.1997 Na jaře 1997 již bylo běžnou záležitostí potkat v ulicích na cvičných a zkušebních jízdách vozidla typu RT6N1. Zde je zachycen za ušmudlaného odpoledne vůz ev.č.9103 na Palmovce | 11.4.1997 Další snímek přibližuje poslední pozůstatek celovozových reklam na tabákové výrobky. Tyto reklamy musely být z tramvají na základě právní úpravy odstraněny a některé vozy jezdily ještě mnoho měsíců s pozůstatky reklamy. Na snímku je zachycena tramvaj T3 ev.č.6500 jako řízený vůz na lince 24 v zastávce Kohinnor. Vůz nese zbytky celovozové reklamy Lucky Strike | 11.4.1997 Na snímku ze smyčky Kotlářka je zachycen vůz ev.č.6658 na lince 34 s původním provedením dveří tramvají T3 (lze poznat podle velikých pantů zvenku vozu) | 15.4.1997
6752+6753 - X3
7138+7139 - 8
10.4.1997
9012 - 8
10.4.1997
9103 - L
11.4.1997
6xxx+6500 - 24
11.4.1997
6xxx+6658 - 34
15.4.1997
Na jaře 1997 byly všechny tehdy existující vozy řady 61xx a 62xx deponovány ve vozovně Žižkov. Odsud také pravidelně vyjížděla nejstarší souprava - vozy ev.č.6124+6103. Absolutí objektiv ji zachytil na Olšanském náměstí na lince 9 | 16.4.1997 Běžné soupravy vozovny Strašnice byly před 10 lety ve složení T3SU (70xx) + T3 (66xx). Na snímku je na lince 22 zachycena souprava vozů 7020+6681. Vůz ev.č.7020 má kulaté směrovky, které měly ještě první série vozů T3SU z výroby. V současné době jsou již všechny T3 číselné řady 66xx vyřazeny | 18.4.1997 Kromě tramvají typu T6A5 a RT6N1 byly v druhé polovině 90. let novinkou ve vozovém parku také vozy T3M2-DVC. Na snímku je zachycena souprava prvních dvou nových vozů T3M2-DVC ev.č.8051+8009 na lince 19 na Krejcárku | 18.4.1997 Na lince 14 jezdily v roce 1997 výhradně sólo vozy. Vozovna Žižkov vypravovala na linku 14 kromě vozů T3SUCS řady 72xx také staré T3 řady 61xx a 62xx.Na snímku stanicuje vůz ev.č.6291 v zastávce Ke Stírce. Linka 14 i oblast Kobylis doznaly během uplynulého času značných změn. Dnes jezdí čtrnáctka ve dvojicích a zrychlovače na ní již kvůli Barrandovské trati nepotkáme. Přestupní uzel mezi stanicemi Ke Stírce a Kobyliské náměstí se značnou docházkovou vzdáleností TRAM-BUS byl nahrazen novou a účelně uspořádanou zastávkou Kobylisy u stejnojmenné stanice metra | 21.4.1997 S další starší T3 se ještě jednou podíváme na linku 14 do blízkosti stanice Ke Stírce. Na snímku je zachycen vůz ev.č.6228, jedoucí na lince 14 z Kobylis do centra. Orientace nám napovídá, že čtrnáctka byla tehdy na druhém konci své trasy ukončena v obratišti Laurová. Na provoz tohoto obratiště v roce 1997 se s linkou 14 podíváme podrobněji v příštím Scanjournale | 21.4.1997
6124+6103 - 9
16.4.1997
7020+6681- 22
18.4.1997
8051+8009 - 19
18.4.1997
6291 - 14
21.4.1997
6228 - 14
21.4.1997


ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017