Vrak vlečného vozu ev.č. 1046 DP Praha

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Vrak vlečného vozu ev.č. 1046
DP Praha


Vlečný vůz evidenčního čísla 1046 obdržely pražské Elektrické podniky od smíchovské vagonky Ringhoffer v roce 1927, společně s dalšími vlečnými vozy série 1035 - 1084. Vyřazen byl v roce 1966.

Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.1046 sloužil jako pojízdný sklad v okolí obce Vinařice. | 28.2.2004
Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.1046 sloužil jako pojízdný sklad v okolí obce Vinařice. | 28.2.2004
Finanční tíseň dvacátých let přivedla pražské Elektrické podniky k myšlence na nákup vlečných vozů, které by za minimální finanční prostředky poskytovaly pro co největší možný počet cestujících maximum.

Spodek vozu byl snýtován z ocelových nosníků, kostra vozu s lisovaných tvarových sloupků a dřevěných kružin. Boční a čelní stěny byly snýtovány z ocelového plechu, střecha byla vyrobena z dřevěných palubek. Sedadla v interiéru byla podélná, plošiny nebyla odděleny od vnitřního prostoru vozů. Vozy byly s různými úpravami dodávány od roku 1924 až do roku 1931 a celkem jich bylo vyrobeno 415 kusů. Šlo o první pražské tramvajové vozy s celokovovou vozovou skříní, která jim přinesla přezdívku Plecháče.

Vozy byly vyřazovány postupně od roku 1961 do roku 1973, vůz ev.č.1046 byl - jak již je zmíněno - vyřazen v roce 1966, místo náprav s tramvajovými koly zíkal automobilový podvozek a po dalších drobných úpravách sloužil jako pojízdný sklad. Následně byl odstaven v obci Vinařice, kde byl na podzim roku 2005 zlikvidován.


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2018