|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skládání tramvaje Škoda 14T ev.č.9117
|
V pořadí již sedmý vůz typu Škoda 14T určený pro Prahu dorazil do Prahy velmi
krátce po předání vozu 9116, který přijel do Prahy 23. ledna 2007. Pražské koleje
tak uvítaly 27. ledna 2007 už letošní druhý vůz, nesoucí budoucí evidenční číslo 9117.
Stejně jako v předešlých případech se přeprava vozu Škoda 14T z plzeňské Škody Transportation uskutečnila po železnici v režii soukromého dopravce Viamont a.s.. Vůz budoucího ev.č.9117 byl 26.ledna 2007 ve 22:00 naložen v areálu Škody Transportation s pomocí portálových jeřábů na plošinové vozy Smmp, a ve 3:30 následujícího dne se vlaková souprava vydala do Prahy. Předávka na pražskou kolejovou síť proběhla opět na kusé předávací koleji nádraží Praha - Zličín. Bohatá sněhová nadílka vlaku zkomplikovala značně cestu, protože bylo nutné vyčkat na odstranění sněhových závějí z železniční tratě u Hostivic. Vlaková souprava složená standardně ze tří plošinových vozů typu Smmp (84 54 4633 904-1, 84 54 4633 903-7, 84 54 4633 902-5), které jsou vzájemně pevně propojeny a jejich ložné plochy uzpůsobeny pro převoz kolejových vozidel, v čele s motorovou lokomotivou 740 534-3, náležící přepravci, firmě Viamont a.s. dorazila na nádraží Praha-Zličín až krátce po půl deváté ráno. Motorová lokomotiva 740 534-3, již přivezla předchozí tramvaj Škoda 14T ev.č.9116 a úspěšně tak nahradila zapůjčenou motorovou lokomotivu 740 469-2. Zličínské nádraží sužovaly v celém kolejišti neodklízené záplavy sněhu, jehož výšku ještě umocnil vítr, který jej navál k čelu rampy předávací koleje. Již v pátek 26. ledna 2007 byli na kusou předávací kolej vysláni pracovníci vrchní stavby Dopravního podniku Praha, aby kolej připravili na dnešní akci. Z kolejiště Českých drah bohužel nikdo sníh neodstranil, proto pracovníci firmy Viamont, a.s. po příjezdu vlaku vyrazili vstříc sněhové nadílce s hrábly a košťaty, aby odstranili sníh z výkolejky, výhybky i okolí předávací koleje a zajistili tak bezpečné složení vozu. Na místě byli opět i pracovníci vrchní stavby Dopravního podniku, kteří dočišťovali od předchozího dne opět zasněženou kusou předávací kolej. Po dvaceti minutách od příjezdu na nádraží Praha-Zličín lokomotiva 740 534-3 posunula naloženou tramvaj Škoda 14T ev.č.9117 k rampě kusé předávací koleje, kde proběhlo ukotvení vagónů k rampě. Již v 8:15 dorazila na místo souprava vozů T6A5 ev.č.8713+8714, určená k vytažení vozu. Po oživení a vyzkoušení funkce kolejnicové brzdy nové tramvaje (ještě na železničních vozech) započalo v 9:45 její vytahování. Samotný přesun vozu Škoda 14T na pražské koleje byl opět dílem okamžiku. Při následném pokusu o oživení vozu se však nedařilo elektricky zdvihnout pantograf do pracovní polohy na trolej, pokusy o nouzové mechanické zdvižení také nedopadly úspěšně. Bylo proto nutné vypnout napájení troleje na kusé předávací koleji a pracovník Škody Transportation s pomocí skládacího žebříku vylezl na střechu vozu, kde přimrzlý pantograf mechanicky uvolnil. V 10:05 se vůz vlastní silou přesunul na vnější kolej smyčky Sídliště Řepy a v cca 10:15 se za hustého sněžení přepravil vlastní silou do domovské motolské vozovny. Skládání nových vozů Škoda 14T na pražské koleje pokaždé přináší něco nového, takže doufejme, že ani příjezd vozu ev.č.9118 nebude výjimkou a Pražské tramvaje nabídnou svým čtenářům opět sadu zajímavých fotografií. |
||||