Trať Prašný most - Vítězné náměstí

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Trať Prašný most - Vítězné náměstí



Dovolujeme si Vás upozornit, že s ohledem na provedené rekonstrukce to tady vypadá zase trošku jinak. Usilovně pracujeme na úpravách.

Již v roce 1909 se po dnešní třídě Milady Horákové vydaly tramvaje přes Prašný most k nově vybudované vozovně Střešovice. Jak již to tak bývalo, tramvaje znamenaly pro tehdejší obyvatele z dnešního pohledu exkluzivní adresu k bydlení, a tak se na území Bubenče a Dejvic rozjela masivní bytová výstavba.

Vůz T3SUCS ev.č.7112 vypravený na linku 2 vyčkává před původní křižovatkou Prašný most na signál volno. | 19.12.2006
Vůz KT8D5.RN2P ev.č.9095 na cvičné jízdě vyčkává před křižovatkou Prašný most na signál volno. | 17.8.2008
Ke křižovatce Prašný most stoupá vůz Škoda 14T ev.č.9113 vypravený na linku 8. Velkoplošné panely BKV jsou posledním zbytkem původní dispozice Svatovítské ulice, vozovka pro automobily je již přeložena, jen tramvaje zatím využívají původní část komunikace. | 15.4.2010
Původní trať na Prašném mostě se pomalu loučí. V posledních týdnech sloužila část u křižovatky pouze pro provoz tramvají a autobusů MHD, automobily již jezdily po provizorních komunikacích v okolí. A tak Citybus ev.č.3421 na lince 108 Svatovítskou ulicí stoupá, zatímco vůz T3R.PV ev.č.8180 vypravený na linku 2 zase klesá. | 31.5.2010
Před provizorní křižovatkou Prašný most pózuje za vycházejícího ranního Slunce cvičný vůz T3R.P ev.č.5526. | 5.9.2010
Souprava dvounápravových vozů na lince 23 vedená motorovým vozem ev.č.2222 klesá okolo protisměrné zastávky Prašný most k tehdejšímu náměstí Velké říjnové socialistické revoluce ulicí, jenž nesla jméno Slovenského národního povstání. | 5.12.1970
Ke křižovatce Prašný most stoupá Svatovítskou ulicí v její původní poloze vůz KT8D5 ev.č.9005 vypravený na linku 36. | 19.6.2006
Souprava vozů T3 ev.č.6859+T3SU ev.č.7019 vypravená na linku 26 klesá od křižovatky Prašný most po Svatovítské ulici v její původní poloze. | 19.6.2006
Souprava dvounápravových vozů na lince 18 vedená motorovým vozem ev.č.2209 překonává most přes železniční trať a stoupá k tehdejší zastávce Prašný most. | 5.12.1970
Ke křižovatce Prašný most stoupá po novém mostě přes železniční trať souprava vozů T3SUCS ev.č.7133+7167 vypravená na linku 26. | 15.10.2011
Ještě po původním mostě přes železniční trať v ose Svatovítské ulice klesá k Vítěznému náměstí vůz T3R.PLF ev.č.8255 vypravený na linku 8. Na mostě je již více než patrná stavební činnost a chodci mají vytvořený koridor místo původní vozovky. | 17.5.2010
Ke křižovatce Prašný most stoupá po mostě přes železniční trať souprava vozů T3R.P ev.č.8310+8311 vypravená na linku 31, která po zprovoznění většiny trasy metra A po povodních roku 2002 nahrazovala již pouze některé uzavřené stanice. | 27.12.2002
Souprava vozů T3 ev.č.6938+6931 vypravená na linku X-A nahrazující linku metra A v popovodňovém období roku 2002 překonává most přes železniční trať. | 8.9.2002
Souprava vozů T6A5 ev.č.8661+8662 vypravená na linku 20 překonává úzké dopravní hrdlo původní Svatovítské ulice, most přes železniční trať. | 29.6.2005
Souprava vozů T3M ev.č.8023+8031 vypravené na linku 26 najíždí na most přes železniční trať. | 29.6.2005
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7042+T3 ev.č.6655 vypravená na linku 26 překonává most nad železniční tratí. | 13.6.2004
Cvičný vůz T3 ev.č.5506 stoupá Svatovítskou ulicí od Vítězného náměstí na Prašný most. | 12.5.2004
Z přeložky tramvajové tratě se do Svatovítské ulice vrací souprava vozů T3R.PLF ev.č.8251+T3R.P ev.č.8576 vypravená na linku 26. | 10.10.2010
Vůz T3 ev.č.6655 řazený jako řízený v soupravě s vozem T3SUCS ev.č.7042 na lince 26 projíždí Svatovítskou ulicí k zastávce Vítězné náměstí. | 13.6.2004
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7148+7149 vypravená na linku 8 klesá Svatovítskou ulicí na Vítězné náměstí. | 31.5.2006
Bleděmodrá souprava vozů T3SUCS ev.č.7023+T3 ev.č.6640 vypravená na linku 26 stoupá Svatovítskou ulicí na Prašný most. | 13.6.2004
Vůz T3SUCS ev.č.7143 vypravený na linku 2 klesá za pošmourného dne Svatovítskou ulicí k Vítěznému náměstí. | 27.12.2002
Setkání dvou dvojek ve Svatovítské ulici, aneb vůz T3SUCS ev.č.7144 míří na Petřiny a vůz T3R.PLF ev.č.8258 naopak na Červený Vrch. | 31.5.2010
Na státní svátek, a proto opatřena na čele státními vlajkami, klesá Svatovítskou ulicí k Vítěznému náměstí souprava vozů T3SU ev.č.7017+T3SUCS ev.č.7062 vypravená vozovnou Strašnice na linku 26. Na čele vozu nás jistě zaujme atypická podoba čelní číselné orientace. | 8.5.2010
Souprava vozů T3R.PV ev.č.8171+8172 vypravená na linku 20 stoupá podél centrální pošty v Praze 6 Svatovítskou ulicí na Prašný most. | 10.9.2010
Vůz T3SUCS ev.č.7086 vypravený na linku 2 klesá Svatovítskou ulicí k Vítěznému náměstí. | 31.5.2006
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7079+7099 vypravená na linku 26 opustila zastávku Vítězné náměstí a Svatovítskou ulicí se vydává na stoupání k Prašnému mostu. | 2.10.2010
Z autobusové zastávky Kafkova přiblížený celkový pohled na prostor zastávek Vítězné náměstí se soupravou vozů T3R.PLF ev.č.8269+T3R.P ev.č.8573 vypravenou na linku 20 a vozem T3R.PLF ev.č.8275 vypraveným na linku 8. | 8.5.2010
Vůz KT8D5 ev.č.9014 vypravený na linku 25 dojel do cíle své cesty a řidič právě prohazuje pantografy pro opačný směr jízdy. Na Vítězném náměstí se rekonstruuje kolejový trojúhelník a tak je před zastávkou umístěna kolejová spojka Californien a linka 25 zde končí. Zastávka výstupní je zřízena s použitím velkoplošných panelů BKV uložených na koleji z centra, jako nástupní slouží jindy nácestná zastávka k Prašnému mostu, vůz tedy pro jednotlivá odbavení pouze otevírá dveře vždy na jiné straně, ale v zásadě vždy vpravo ve směru jízdy. | 13.4.2000
V zastávce na Vítězném náměstí se potkávají souprava vozů T3SUCS ev.č.7130+7131 vypravená na linku 26 mířící do Divoké Šárky a vůz T3M ev.č.8084 vypravený na linku 2 mířící na Petřiny. | 30.5.2006
V zastávce Vítězné náměstí stanicuje souprava vozů T3SUCS ev.č.7114+7115 vypravená na linku 34. | 13.6.2004
Dávno zaniklé noviny 24 hodin propaguje celovozová reklama na soupravě vozů T3M ev.č.8042+8091 vypravené na linku 8 vyčkávající na Prašném mostě na signál volno. | 19.12.2006
Od křižovatky Prašný most zahájila klesání souprava vozů T3M ev.č.8008+8005 vypravená na linku 26. | 9.2.2006
Na Prašném mostě se míjí vůz T3SUCS ev.č.7191 vypravený na linku 2 jedoucí ještě po původní trati s vozem KT8D5 ev.č.9014 vypraveným na linku 8, za vokovickým esúčkem jsou patrné automobily vyčkávající na uvolnění křižovatky, aby odbočily na provizorní přeložku Svatovítské ulice. | 31.5.2010
Konec tramvajové tratě v původní poloze na Prašném mostě se blíží. Vozovka pro automobily je již odfrézována a souprava vozů T3R.PV ev.č.8173+8174 vypravená na linku 20 klesá k Vítěznému náměstí. | 31.5.2010
Před provizorní křižovatkou Prašný most na přeložce Svatovítské ulice vyčkává souprava vozů T6A5 ev.č.8619+8620 vypravená strašnickou vozovnou na linku 26 na signál volno. | 8.10.2010
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7170+7171 vypravená na linku 26 klesá od křižovatky Prašný most Svatovítskou ulicí k Vítěznému náměstí. | 3.6.2003
Obloukem od mostu na železniční tratí, který vyosoval Svatovítskou ulici projíždí vůz Škoda 14T ev.č.9123 vypravený na linku 20. V okolí tramvajové tratě již zuří výstavba tunelového komplexu Blanka a v popředí snímku můžete vidět výrazné zvětšení osové vzdálenosti kolejí. | 31.5.2010
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7088+7089 vypravená na linku 26 klesá od křižovatky Prašný most Svatovítskou ulicí v jejích původních dispozicích. | 29.6.2005
Ještě v původním laku vozů KT8D5 projíždí vůz ev.č.9027 vypravený na linku 8 traťovým úsekem mezi mostem přes železniční trať a křižovatkou Prašný most. | 9.2.2006
Souprava vozů T3 ev.č.6714+6715 vypravená na linku 34 opouští původní most nad železniční tratí do Kladna. | 13.6.2004
Přes původní most převádějící Svatovítskou ulici nad železničními kolejemi míří k Prašnému mostu souprava vozů T3SUCS ev.č.7034+T3 ev.č.6876 vypravená na linku 26. | 19.12.2006
Novotou zářící vůz T3R.PV ev.č.8169, první dodaný přímo do vozovny Vokovice, vypravený na linku 2 překonává most přes železniční trať. | 29.6.2005
Vůz T3SUCS ev.č.7145 vypravený na linku 2 překonává most nad železniční tratí. | 9.2.2006
Vůz KT8D5 ev.č.9025 vypravený na linku 25 vybavený zkušebním polopantografem přejíždí most přes železniční trať. | 3.6.2003
Přes most nad železniční tratí přejíždí vůz KT8D5 ev.č.9008 vypravený na linku 8 s celovozovou reklamou na koupelny Ptáček. | 31.10.2009
K mostu nad železniční tratí se blíží souprava vozů T3 ev.č.6773+6823 vypravená na linku 8 s celovozovou reklamou firmy Samsung. | 29.6.2005
Vůz T3SUCS ev.č.7058 vypravený na linku 2 míří Svatovítskou ulicí od Vítězného náměstí k mostu přes železniční trať. | 3.6.2003
Na oblouky přeložky Svatovítské ulice vjíždí souprava vozů T3R.PV ev.č.8155+8156 vypravená na linku 20. | 2.10.2010
Z přeložky tramvajové tratě se do Svatovítské ulice vrací souprava vozů T3R.PLF ev.č.8251+T3R.P ev.č.8576 vypravená na linku 26. | 10.10.2010
K zastávce Vítězné náměstí klesá Svatovítskou ulicí souprava vozů T3SUCS ev.č.7092+T3 ev.č.6496 vypravená na linku 31, která po zprovoznění většiny trasy metra A po povodních roku 2002 nahrazovala již pouze některé uzavřené stanice. | 27.12.2002
Vůz KT8D5 ev.č.9034 vypravený na linku 25 klesá Svatovítskou ulicí k Vítěznému náměstí. | 3.6.2003
Vlak linky 31 vedený motorovým vozem ev.č.2251 klesá k tehdejšímu náměstí Velké říjnové socialistické revoluce, které se dnes zve náměstím Vítězným. | 1970
Vůz KT8D5 ev.č.9003 vypravený na linku náhradní dopravy 36 stoupá Svatovítskou ulicí k Prašném mostu. | 19.6.2006
Vůz T3SUCS ev.č.7112 vypravený jako záložní vlak na linku X-26 klesá Svatovítskou ulicí k zastávce Vítězné náměstí. | 3.6.2003
Za slunečného dne stoupá Svatovítskou ulicí ke křižovatce Prašný most vůz KT8D5 ev.č.9008 vypravený vozovnou Hloubětín na linku 8. | 10.9.2010
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7155+7150 vypravená na linku 8 stoupá Svatovítskou ulicí od Vítězného náměstí. | 31.5.2006
Zastávku na Vítězném náměstí právě opustila souprava vozů T6A5 ev.č.8701+8702 vypravená na linku 20. | 31.5.2006
Pracovní vůz T3 ev.č.5557 klesá Svatovítskou ulicí k zastávce Vítězné náměstí s vozem T3SUCS ev.č.7098 mířícím po opravě do vozovny Vokovice. | 24.4.2002
Souprava vozů T3 ev.č.6826+6827 vypravená na linku 8 stanicuje v zastávce Vítězné náměstí. | 31.5.2006
Vůz KT8D5 ev.č.9010 vypravený na linku 25 dojel do cíle své cesty. Na Vítězném náměstí se rekonstruuje kolejový trojúhelník a tak je před zastávkou umístěna kolejová spojka Californien a linka 25 zde končí. Zastávka výstupní je zřízena s použitím velkoplošných panelů BKV uložených na koleji z centra, jako nástupní slouží jindy nácestná zastávka k Prašnému mostu, vůz tedy pro jednotlivá odbavení pouze otevírá dveře vždy na jiné straně, ale v zásadě vždy vpravo ve směru jízdy. | 13.4.2000
Vůz T3SUCS ev.č.7145 vypravený na linku 2 překonává vnitřní rondel Vítězného náměstí a vjíždí do prostoru kolejové křižovatky, zatímco vůz T3M ev.č.8084 na stejné lince jí právě opouští. | 9.2.2006

Přesto se první projekt na výstavbu tramvajové tratě do této oblasti objevil až v roce 1916, tedy v době, kdy se rozvoj tramvajových tratí prakticky zastavil. Tramvajová trať měla podle představ projektantů zamířit ze Špejcharu před bubenečský kostel sv. Gottharda s odbočkou vedenou dnešními ulicemi Jaselská a Dejvická k tehdejšímu hostinci Na Růžku. Skutečným důvodem projektu tratě nebyla ani tak snaha o zajištění dopravní obsluhy území, ale vybudování nákladních tratí do vojenských zásobáren u dnešní Svatovítské ulice. Trať měla být napojena do oblasti Na Růžku tratí vedenou dnešními ulicemi Kyjevská, Wüchterlova a Generála Píky. V areálu zásobáren se počítalo položením 927 metrů kolejí a pěti výhybek. Zásadní překážkou byl však úrovňový přejezd s Buštěhradskou dráhou na Špejcharu a proto se stavba neuskutečnila. O tři roky později se objevil další projekt, v němž Elektrické podniky počítaly s tramvajovou tratí zhruba od ulice U Vorlíků, přes ulice Na Zátorce, Jaselskou a Dejvickou do Podbaby a Sedlce.

Vývoj nakonec ale probíhal jinak, již v úvodu zmíněná výstavba nové městské čtvrtě na rozhraní Dejvic a Bubenče, oddělená Buštěhradskou drahou od centrální Prahy, měla být propojena přemostěním u západního zhlaví dejvického nádraží tak, aby Svatovítská třída navazovala na osu ulice U prašného mostu. Elektrické podniky se proto rozhodly výstavbu přemostění využít k výstavbě nové tratě.

Tramvajová trať od křižovatky Prašný most k nové Masarykově studentské koleji v Dejvicích byla navržena Elektrickými podniky v roce 1925 v přímé souvislosti s výstavbou betonového přemostění Buštěhradské dráhy.

Předběžné technické práce povolilo ministerstvo železnic 20. května 1925, politická pochůzka se uskutečnila 13. srpna 1925 a 5. října 1925 byly zahájeny vlastní stavební práce. Již 13. října byly do stávající tratě k vozovně Střešovice vloženy výhybky nového dvoukolejného trojúhelníku a stavba pokračovala dnešní Svatovítskou ulicí směrem k Vítěznému náměstí, přestože stavební povolení bylo uděleno až 2. března 1926. Tempo výstavby muselo být přizpůsobeno stavbě mostu nad železniční tratí.

Úsek byl stavebně dokončen v květnu 1926. Nová trať byla dvoukolejná a oproti stavu takřka přímky z Vítězného náměstí na most uhýbala přibližně sto metrů před mostem vlevo. Ostatně původní uliční čáru připomínají domy nad dejvickou poštou. V dolní části byla Svatovítská ulice široká jen 12 metrů. Na konci tratě byl vložen levý kolejový přejezd. Zatímco levá kolej ještě za přejezdem pokračovala dále v trase chystaného prodloužení, pravá kolej kuse končila o necelých 50 metrů dříve. Délka úseku byla cca 640 metrů. Zkouška tratě byla provedena 5. června 1926 a o dva dny později přijeli linkou 20 první cestující. Protože však byla trať zprovozněna těsně před Všesokolským sletem, znamenajícím intenzivní provoz zejména ke stadionu, byl na trati během hlavních sletových dnů provoz na krátko opět přerušen.

Nadále však pokračovala stavba dalšího úseku tratě a 12. listopadu 1926 mohl být zahájen provoz na prodloužení až k Masarykově koleji, těsně před Thákurovu ulicí. Krátce na to se dělníci pustili do budování prodloužení tramvajové tratě do Podbaby, které se dočkalo zprovoznění 19. prosince 1928.

Ve třicátých letech 20. století začala probíhat významná přestavba Vítězného náměstí podle návrhu architekta Antonína Engela, která se nikdy nedočkala úplného dokončení. V roce 1930 bylo zahájeno rozšiřování dnešní Svatovítské ulice v přeložené ose, která měla umožnit výstavbu domů na jihovýchodním nároží Vítězného náměstí. Tramvajová trať byla přeložena do nové osy, ale protože na rozestavěném náměstí nadále stála stará škola, odbočovala před ní trať provizorně na budoucí vnější okruh náměstí a před ústím Dejvické ulice se napojovala na staré koleje.

Přestavba náměstí si vyžádala zásadní komunikační úpravy spojené se změnami nivelety. Překládání tramvajových kolejí probíhalo po etapách v závislosti na stavbě vozovek. Snaha byla co nejvíce prací vykonávat bezvýlukově, přesto od 11. listopadu do 6. prosince 1932 dochází k delšímu přerušení provozu tramvají z Vítězného náměstí do Vokovic.

Kolejová křižovatka na Vítězném náměstí nově získala podobu jednokolejné kruhové smyčky vedené po vnitřním okruhu náměstí, což se následně ukázalo jako nepříliš dobrý krok, protože kolejnice v obloucích se extrémně opotřebovávaly. Již od roku 1934, se proto správní rada zabývala myšlenkou její přestavby, která se nakonec uskutečnila až během druhé světové války. Kruhová smyčka byla nahrazena dvoukolejným trojúhelníkem ve středu náměstí, úplné přerušení dopravy při přepojovaní trvalo jen asi 5 hodin v neděli 25. října 1942!

Zřejmě nejvýznamnějším zásahem do podoby tramvajové tratě se stala rekonstrukce probíhající od září 1956 do ledna 1958, kdy byly koleje v nové niveletě ukládány na betonové pražce. Značná délka prací byla dána především skutečností, že vše probíhalo za plného provozu tramvají, jen s krátkými nočními výlukami jedné koleje!

V roce 1966 probíhala přestavba kolejové křižovatky Vítězné náměstí s úplným přerušením provozu na trati do Podbaby. Aby ale zůstalo zachováno spojení vozovny Vokovice s kolejovou sítí, zajišťovalo jej od 9. července do 27. srpna 220 metrů dlouhé jednokolejné provizorium ze žlábkových kolejnic, položených na vozovce vnějšího okruhu náměstí podél Domu armády.

Kompletní rekonstrukcí prošla tramvajová trať ve Svatovítské v roce 1981, kdy byla zřízena metodou velkoplošných panelů BKV. K jejich částečné obměně došlo postupně v letech 1989 (přejezd Vítězného náměstí), 1994 (vrchní část nad přemostěním buštěhradské dráhy a v roce 2000 na přejezdech Kafkova a Wüchterlova.

V roce 2000 též proběhla rekonstrukce kolejí křižovatky Vítězné náměstí. V prostoru před zastávkou Vítězné náměstí byl využit povrchový přejezd Californien, sloužící mezi 6. a 27. dubnem pro ukončení tramvajové linky 25 ve směru od Hradčanské, provozované obousměrnými vozy KT8D5. Výluky se také využilo k výměně velkoplošných panelů BKV na přejezdech kruhového objezdu pro automobily.

Již od počátku se ukazovalo, že betonový most přes železniční trať nebyl postaven příliš velkoryse a současný tramvají a automobilů ve stejném směru byl nemožný. Ačkoliv se nesčíslněkrát uvažovalo o jeho rozšíření a výstavbě dopravního propojení Evropské a Svatovítské (tzv. obchvat Vítězného náměstí), definitivní změny přišly ale až s tunelovým komplexem Blanka.

Od 1. února 2009 dochází k úplnému přerušení provozu tramvají mezi Špejcharem a Prašným mostem, dochází k zavaření výměn křižovatky a snesení nepotřebného trakčního vedení. Trať ve Svatovítské tak byla napojena pouze směrem k vozovně Střešovice.

V květnu 2009 započala výstavba nového východního přemostění železniční tratě ve Svatovítské ulici a od počátku dubna 2010 probíhala výstavba přeložky tramvajové tratě na již hotové nové části přemostění železniční trati. Následně byl nový úsek dočasné přeložky propojený s provizorní křižovatkou Prašný most, jenž vznikla již v předstihu v jeho těsném sousedství. Provoz na starém přemostění a původní trati nadále zůstával zachován.

Poslední tramvajové vozy projely přes původní přemostění Buštěhradské dráhy 1. června 2010 v brzkých ranních hodinách. Dopoledne 15. června dochází k definitivnímu ukončení provozu automobilů po starém přemostění Svatovítské a následnému snesení původní tramvajové tratě tvořené velkoplošnými panely BKV. Výluka je naplánována tak, aby se veškeré stavební práce na budování propojení dočasné přeložky učinily v prázdninovém období. Následuje také postupná demolice starého mostu a výstavba propojení původní a přeložené trati, která je zprovozněna až 1. září 2010, tedy společně s obnovením provozu tramvají po 19 měsících ve směru Hradčanská. Předčasné napojení směrem k vozovně Střešovice není ještě další měsíc možné v důsledku překládání tratě i v ulici Milady Horákové do provizorní podoby.

V průběhu roku 2011 dochází k výstavbě i druhé části nového přemostění Buštěhradské dráhy v místě původního mostu. Na počátku října 2011 jsou již hrubé části mostní konstrukce postaveny a v obrysech je možné zřetelně zpozorovat prostor pro definitivní polohou nové trati dle zesílené betonové konstrukce.

Přeložená křižovatka Prašný most by měla sloužit až do konce roku 2013, kdy mají být dokončeny výkopové práce na tunelech v jejím prostoru.

Protože je tramvajová trať zčásti provizoriem a zčásti původní tratí, skládá se ze dvou různých konstrukcí. Původní úsek od Václavkovy ulice po Vítězné náměstí je na zvýšeném tělese vybudován metodou velkoplošných panelů BKV, provizorní úsek mezi provizorní křižovatkou Prašný most a Václavkovou ulicí vedený přes most nad železniční tratí je klasické konstrukce železobetonových pražců s asfaltovým zákrytem.

Cestu po tramvajové trati začneme na provizorní křižovatce Prašný most, zřízené na styku ulic Svatovítská a Milady Horákové. Svatovítské ulice se přidržíme. Za výhybkami trať klesá přímým úsekem na náspu dočasně zřízené komunikace, zajišťující spojení Dejvic a Bubenče s ostatními částmi Prahy. Komunikace je zřízena šikmo k ose navazující Svatovítské ulice, z tohoto důvodu se koleje ještě před vstupem na první část dokončeného nového přemostění železniční tratě Kladno - Praha stočí pravým obloukem, a již ve směru následné části Svatovítské ulice, leč ještě stále mimo její osu na mostě překročí zmíněnou železniční trať. Zatím se zde tramvajové koleje perou o prostor s automobily, po dokončení celého přemostění, jehož zbývající 2/3 vidíme vlevo, se trať ocitne ve středu nového přemostění na zvýšeném tělese a v místě stávající společné komunikace pro automobily i tramvaje bude pouze vozovka pro směr k Vítěznému náměstí. Bezprostředně za mostem se tramvajová trať protioblouky v kombinaci levý a pravý dostává do středu Svatovítské ulice a v úrovni vyústění Václavkovy ulice mění provizorní přeložku tratě zřízenou na příčných pražcích za velkoplošné panely BKV na zvýšeném tělese. V přímém úseku trať klesá k Vítěznému náměstí. Mezi vnějším a vnitřním rondelem této kruhové křižovatky jsou v ose prodloužené Svatovítské ulice zřízeny zastávky Vítězné náměstí. Za zastávkami ještě trať překročí příčně dva jízdní pruhy automobilů na kruhovém objezdu Vítězného náměstí a na křižovatce v jeho středu naše cesta po ní skončí.

Zastávky umístěné na popisované trati:
  • Vítězné náměstí - nácestná zastávka ve směru k zastávkám Hradčanská, Brusnice a Vozovna Střešovice, na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu prodloužení Svatovítské ulice, 1 metr před křižovatkou s vnějším okruhem na Vítězném náměstí, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Vítězné náměstí
    - nácestná zastávka ve směru k zastávkám Dejvická a Lotyšská, na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu prodloužení Svatovítské ulice, 1 metr před křižovatkou s kruhovým objezdem na Vítězném náměstí, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Provozované linky na popisované trati:
    V denním provozu jsou na trati provozovány linky 2 (ta však pouze v pracovních dnech), 8, 20 a 26, doplňované ve špičce pracovního dne posilovou linkou 36. V nočním provozu je zde vedena linka jediná označená číslem 51.

    Fotocesta po trati Prašný most - Vítězné náměstí
    Počátek tramvajové tratě u křižovatky Prašný most, koleje míří od ulice Milady Horákové šikmo. Klesání přímého úseku dočasné přeložky tramvajové tratě ve Svatovítské ulici. Pravý oblouk přivádí tramvajovou trať na cca 1/3 nového mostu přes železniční trať, kde koleje zatím sdílí prostor s vozovkou pro automobily. Tramvajová trať v pravém oblouku míří na dokončenou část mostu přes železniční trať. Tramvajová trať dokončuje pravý oblouk a následně se na mostě napřimuje.
    Tramvajová trať v přímém úseku po dokončené cca 1/3 mostu překračuje společně s automobily železniční koleje. Tramvajová trať v přímém úseku v dočasné poloze na dokončené části mostu překračuje železniční trať. Trať se v levém oblouku, který záhy přechází do pravého, stáčí z přeložky do své původní polohy ve středu Svatovítské ulice. Pravým obloukem se tramvajová trať z dočasné přeložky dostává zpět do středu Svatovítské ulice, do své původní polohy. Po dokončení pravého oblouku se tramvajová trať napřimuje na zvýšeném tělese ve středu Svatovítské ulice.
    Přímý úsek tramvajové tratě ve středu Svatovítské ulice tvořený klasickým svrškem napovídá, že se stále nacházíme v úseku dočasné přeložky. Tramvajová trať na zvýšeném tělese přechází ve středu Svatovítské ulice z klasického svršku s asfaltovým zákrytem na metodu velkoplošných panelů BKV. Ano, zde končí dočasná přeložka a začíná původní úsek tratě. Tramvajová trať na zvýšeném tělese tvořeném velkoplošnými panely BKV klesá středem Svatovítské ulice. Tramvajová trať překračuje křižovatku s ulicemi Generála Píky a Wüchterlova. Tramvajová trať na zvýšeném tělese tvořeném velkoplošnými panely BKV klesá středem Svatovítské ulice.
    Tramvajová trať na zvýšeném tělese tvořeném velkoplošnými panely BKV klesá středem Svatovítské ulice. Tramvajová trať na zvýšeném tělese tvořeném velkoplošnými panely BKV klesá středem Svatovítské ulice. Tramvajová trať na zvýšeném tělese tvořeném velkoplošnými panely BKV klesá středem Svatovítské ulice. Tramvajová trať v křižovatce s Kafkovou ulicí. Tramvajová trať na zvýšeném tělese tvořeném velkoplošnými panely BKV klesá středem Svatovítské ulice.
    Tramvajová trať se dostává na dohled zastávkám Vítězné náměstí. Prostor zastávek Vítězné náměstí. Prostor zastávek Vítězné náměstí. Tramvajová trať překračuje vnitřní rondel Vítězného náměstí. Tramvajová trať končí před výhybkami křižovatky Vítězné náměstí.


    www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
    www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
    www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
    Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
    web postaven na redakčním systému phpRS
    ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024