Křižovatka Minská

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Křižovatka Minská


Souprava vozů T3R.P ev.č.8234+8235 vypravený na linku 23 v prostoru křižovatky Minská
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7078+T3 ev.č.6513 na lince 22 v prostoru křižovatky Minská
Trojici křižovatek na jednom malém prostoru okolí vršovického Koh-i-nooru uzavírá křižovatka na styku Vršovické a Minské ulice. S křižovatkami na Čechově náměstí a u Koh-i-nooru má vlastně společnou minulost. Prvními kolejemi, které se na jejím místě objevily byly při pohledu z Minské ulice pravé oblouky k Obloukové, tramvajové tratě z Vršovického náměstí, uvedené do provozu 20. června 1913. 1. června 1926 byla do Vršovické a Moskevské položena jedna kolej, sloužící jako bloková smyčka. Úsek ke křižovatce Koh-i-noor byl zdvoukolejněn k 6. lednu 1935, kdy byla uvedena do provozu nová trať pokračující až k Průběžné.

V roce 2002 prošla křižovatka částečnou rekonstrukcí, během níž byla původní elektromagnetická čepová výhybka na vrcholu trojúhelníku směřujícím ke křižovatce Koh-i-noor vyměněna za radiově ovladatelnou elektromagnetickou výhybku s pružnými jazyky ev.č.540. Ostatní výhybky (2 rozjezdové a 3 sjezdové) jsou opatřeny čepovými jazyky, přičemž rozjezdové výhybky z Minské a od Obloukové jsou přestavitelné pouze ručně. Křižovatka je klasické konstrukce a její kryt tvoří žulové dlažební kostky s výjimkou přímého úseku ve Vršovické ulici mezi oběma vrcholy trojúhelníku, který je vybudován velkoplošnými panely BKV.

V běžném provozu je pojížděn pouze přímý směr mezi zastávkami Oblouková a křižovatkou Koh-i-noor. Manipulačně při jízdě mezi výstupní a nástupní zastávkou využívá linka 4 z pohledu od křižovatky Koh-i-noor jednosměrně pravý oblouk do Minské ulice.

Fotocesta po křižovatce Minská
Křižovatka Minská Křižovatka Minská Křižovatka Minská

Fotografie: © Pražské tramvaje

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2018