T6A2

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

T6A2


Export tramvajových vozů do tehdejší Německé demokratické republiky nabíral na kvantitě a ČKD se rozhodlo nabídnout nové typy vozů. Požadavky německých odběratelů byly stále stejné. Oproti standardním typům tramvají užší karoserii 2200 mm a vlečný motorový vůz. Těmto požadavkům vyšlo ČKD v roce 1985 vstříc dokončením vývoje nového motorového vozu T6A2 v kombinaci s motorovým vlečným vozem B6A2. Prototypová, typicky německá souprava, ve složení vozů T6A2+T6A2+B6A2 obdržela evidenční čísla 0020, 0021 a 0022.

Vůz T6A2 ev.č.0021 na dvoře vozovny Hloubětín. | 1985
Souprava vozů T6A2+T6A2+B6A2 ev.č.0020+0021+0022 na dnes již zrušené trati ve Kbelské ulici. | 12.11.1985

Souprava tramvajových vozů, složená z jednoho nebo dvou motorových vozů typu T6A2 a vlečného vozu typu B6A2, je určena pro jednosměrný provoz s možností jízdy soupravy, složené z jednoho nebo dvou motorových vozů a jednoho vlečného vozu, ovládaných z jednoho stanoviště. Motorový vůz T6A2 je vybaven elektrodynamickou, čelisťovou a kolejnicovou brzdou. Skříň vozu je ocelová, celosvařovaná, vytvořená z válcovaných a lisovaných profilů, s obložením z hladkých ocelových plechů. Má okna velkých rozměrů, která zaručují i stojícím cestujícím dobrý výhled z vozu. Vůz je vybaven trojími dveřmi, z nichž střední dveře jsou čtyřkřídlové skládací. Na obou koncích vozidla mají dveře dvě skládací křídla v kombinaci s jedním křídlem otočným. Vytápění prostoru pro cestující je provedeno využitím odpadového tepla a odporovými topnicemi, umístěnými v topných kanálech v bočnici vozu. Větrání vozu je provedeno stropními klapkami a otevíratelnými okny. Vozy jsou vybaveny sedadly pro cestující rozmístěnými dle požadavků odběratele v kombinaci 1+1, nebo 2+1. Osvětlení prostoru pro cestující je zářivkové.

Souprava vozů T6A2+B6A2 ev.č.0021+0022 na dvoře vozovny Hloubětín. | 1985
Stanoviště řidiče prototypového vozu T6A2 ev.č.0020. | 1985
Spřáhla jsou poloautomatická ESW, přes jejichž zvláštní kontakt je vedeno napětí 600V pro druhý motorový vůz T6A2, případně vlečný vůz B6A2, umožňující jízdu na jeden sběrač. Vůz je opatřen pantografovým sběračem proudu. Stanoviště řidiče tvoří uzavřená kabina, umístěná v přední části vozu. Zástěna kabiny je v horní části zasklena a opatřena křídlovými uzamykatelnými dveřmi. Velká čelní okna zajišťují řidiči dobrý výhled. Čalouněné sedadlo řidiče je podélně i výškově stavitelné. Rozmístění ovládacích a kontrolních prvků a měřících přístrojů na stanovišti řidiče bylo navrhováno s přihlédnutím k ergonomickým požadavkům.

Vozy mohou být používány na rozchodu kolejí 1000 mm, 1009 mm, 1435 mm a 1458 mm. Vozidlo je vybaveno elektrickou výstrojí s pulzní regulací rozjezdu a brždění, která zabezpečuje minimální ztráty elektrické energie během rozjezdu. Každá dvojice trvale zapojených trakčních motorů v jednom podvozku spolupracuje s jedním pulzním měničem. To má tu výhodu, že při poruše je vůz schopen jízdy s polovičním výkonem. Elektronický regulátor řídí přechod z elektrického brždění na mechanické. Jeho součástí je i protismyková a protiskluzová ochrana. Z části brzdových odporníků se odebírá proud pro napájení brzd vlečného vozu. Vůz je vybaven průběžným vysokonapěťovým vedením, umožňujícím napájení spřaženého motorového, respektive vlečného vozu z pantografu vozu řídícího.


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019