Nákladní vozy ev.č.4058-4060 (4003-4005)

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Nákladní vozy ev.č.4058-4060 (4003-4005)


K doplnění parku motorových nákladních vozů, jejichž potřeba se s ohledem na výstavbu nových tratí a rekonstrukce tratí stávajících neustále zvyšovala, si Elektrické podniky ve dvacátých letech objednaly u Ringhofferových závodů další tři vozy.

Nákladní motorový vůz ev.č.4003 na kusé koleji smyčky Pelc-Tyrolka. | 21.4.1972

Nákladní motorový vůz ev.č.4060 v Letenské ulici při jejím zdvoukolejňování v místě tehdejší kolejové splítky. | 20. léta 20. století
Nákladní motorový vůz ev.č.4003 na kusé koleji smyčky Pelc-Tyrolka. | 21.4.1972
Nákladní motorový vůz ev.č.4004 na kusé koleji smyčky Výstaviště Holešovice. | 19.6.1975
Nákladní dvounápravový motorový vůz ev.č.4004 projíždí Bubenskou ulicí k Vltavské. | 14.4.1972
Nákladní motorový vůz ev.č.4004 dodaný Ringhofferovými závody v roce 1927 v Ústředních tramvajových dílnách Rustonka. | 1978
Nákladní motorový vůz ev.č.4005 na kusé koleji smyčky Výstaviště Holešovice. | 17.10.1977
Nákladní motorový vůz ev.č.4005 na kusé koleji smyčky Výstaviště Holešovice. | 17.10.1977
Nákladní motorový vůz ev.č.4005 ve zrůdném oranžovém nátěru na kusé koleji smyčky Výstaviště Holešovice. | 7.8.1979
Ty již obdržely - na rozdíl od vozů z předcházející dodávky - přímo evidenční čísla číselné řady 4000 v rozpětí 4058 - 4060. Vozy byly dodány v roce 1927 s celou řadou zlepšení. Na konstrukci běžného podvozku byly umístěny dvě čelní zastřešené a zasklené plošiny, které byly ve střešní části propojené úzkou plošinou pro umístění sběrače trakčního proudu.

Mezi plošinami byla umístěna nákladní plechová vyklápěcí korba, jejíž ovládací systém byl umístěn na plošině. Po otáčení kliky se korba nejprve bočně vysunula vně vozu a při následném sklopení došlo k pootevření (zdvihnutí) bočnice, čímž došlo k vysypání přepravovaného materiálu.

Mezi roky 1949 - 1950 byla všem vozům zrekonstruována okna plošin, do kterých byly navíc dosazeny zasklené dveře. V roce 1958 byla vozu evidenčního čísla 4059 zvětšena jedna čelní kabiny na úkor ložné plochy a došlo k dosazení kolejnicových brzd. Ručně ovládaný sklopný systém byl změněn na hydraulické ovládání a trakční odpory byly přemístěny na střechu rozšířené čelní plošiny. Stejnou rekonstrukcí prošly vozy evidenčních čísel 4058 a 4060 v roce 1964.

V roce 1969 došlo k přečíslování vozů evidenčních čísel 4058, 4059 a 4060 na nová evidenční čísla 4003, 4004 a 4005.

Vůz 4003 byl vyřazen v roce 1980, vozy 4004 a 4005 v roce 1983.

Nákladní motorový vůz ev.č.4005 dodaný Ringhofferovými závody v roce 1927 v Ústředních tramvajových dílnách Rustonka ve společnosti posunovací lokomotivy ev.č.4071. | 1978


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024