Scanjournal č.069

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.069

Fotografické okénko do nedávné historie


69. Labutí píseň linky 34
V říjnu 1998 již se hodně šuškalo o tom, k jakým změnám v linkovém vedení tramvají má dojít počátkem listopadu společně se zprovozněním provozního úseku metra IV.B na Černý Most. A nebyly to zdaleka jen změny v lokalitě u nového prodloužení metra, dnešním jazykem by se tehdejší změny asi nazývaly optimalizací. Díky tomu byly častým terčem objektivů fotoaparátů tehdejších prašotoušů zejména ty linky, které se měly nějak měnit. K zásadním změnám mělo patřit zrušení pravidelné linky 34, zavedené v trase Kotlářka – Kubánské náměstí jako posilové k vytížené lince 4. Linka 4 měla být ostatně také v rámci změn upravena zkrácením z trasy Sídliště Řepy – Kubánské náměstí jen do trasy Kotlářka – Čechovo náměstí. Náhradou za tato velká oslabení relace linek 4 + 34 měla být do Řep trasována nově zavedená linka 10 a do Vršovic další nová linka s číslem 23. Dnes se proto projedeme po trase linek 4 + 34 s důrazem právě na to, co mělo v listopadu 1998 přejít do historie. Naše putování zahájíme koncem října na Kubánském náměstí a snad šťastně dojedeme v předvečer listopadových změn až na Sídliště Řepy.
Na smyčce Kubánské náměstí se potkaly soupravy zánovních tramvají T6A5 #8667+8668 na lince 4 a T3M2-DVC #8080+8009 na lince 19. Stále zde ještě jezdí linky 4, 19 a 34, ale již za pár dní to budou linky 19 a 23. Linku 34 jsem tady tentokrát nevyfotil. | 30.10.1998 Ve výstupní zastávce Kubánské náměstí byla zachycena souprava strašnických vozů T3 #6694+6699. Linka 34 byla vypravována vozovnami Strašnice a Motol, díky čemuž se zde bylo rozložení vozů poměrně pestré. | 30.10.1998 Na lince 34 se ze Strašnic objevovalo i několik vozů T3SU ještě s původními kulatými obrysovými a směrovými světly. V zastávce Koh-i-noor byla za cenu kolize s částí přecházející osoby vyfotografována souprava vedená vozem T3SU #7006. Zadním vozem byla toho dne T3 #6648. | 30.10.1998 Celkový pohled na dobovou podobu zastávek Koh-i-noor je více než na minulém snímku zřejmá na obrázku se soupravou vozů T6A5 #8639+8640 na lince 4. V dnešní době by tato fotografie byla asi na smazání, ale pro historickou hodnotu byla zachována. | 30.10.1998 Motolská vozovna na linku 34 ke konci jejího provozu často vypravovala starší vozy T3, a to jak svoje, tak i půjčené z jiných vozoven. Na Vršovickém náměstí díky tomu vidíme místo soupravy vozů T6A5 dvojici T3 #6690+6691, půjčenou ze Strašnic. Není bez zajímavosti, že prostor zastávek i celé ulice se od roku 1998 výrazně změnil. | 30.10.1998
8667+8668 - 4
8080+8009 - 19
30.10.1998
6694+6699 - 34
30.10.1998
7006+6648 - 34
30.10.1998
8639+8640 - 4
6677+6672 - 34
30.10.1998
6690+6691 - 34
30.10.1998
Strašnická souprava vozů T3SUCS 7072+7073 s reklamou propagující tarify druhého mobilního operátora Paegas míří na Vršovickém náměstí na lince 34 ve směru z centra. | 30.10.1998 Druhý snímek do Motola zapůjčené soupravy T3 #6690+6691 byl pořízen na lince 34 v zastávce Ruská z centra, kde je dnes chodníkový mys. Bílý lak pochází z roku 1996 a donedávna nesl reklamní polepy společnosti Siemens. | 30.10.1998 V zastávce Jana Masaryka zastavila na lince 34 souprava vozů T3 #6513+6512. Tato souprava byla v roce 1998 kmenově pankrácká, byla však zapůjčena do Motola. Opět tedy na lince 34 nepotkáváme zánovní vozy T6A5, ale staré T3. | 26.10.1998 V opačném směru v zastávce Jana Masaryka zastavila na lince 34 strašnická souprava T3SUCS #7042+7043. | 26.10.1998 V zastávce Náměstí Míru byla vyfotografována na lince 34 strašnická souprava vozů T3 #6672+6677 s reklamou na deník Metro. Tato povedená reklama byla v roce 1998 na dvou soupravách, přičemž ta strašnická byla na lince 34 v posledních týdnech prakticky doma. | 26.10.1998
7072+7073 - 34
30.10.1998
6690+6691 - 34
30.10.1998
6513+6512 - 34
6649+6674 - 34
26.10.1998
7042+7043 - 34
26.10.1998
6672+6677 - 34
26.10.1998
Jugoslávskou ulicí míří z Náměstí Míru ve směru do centra souprava vozů T3SU #7009+T3 #6646. Nejzajímavější na této soupravě je čelní číselná orientace, improvizovaně vyrobená spojením částí jiných tabulí. | 30.10.1998 Podle snímků z posledních dní se linka 34 jeví jako přehlídka reklamních nátěrů. Na I.P.Pavlova pózuje souprava vozů T3SUCS #7054+7055 s reklamou Lotus. Za povšimnutí stojí již odporný odpadkový koš, který sice již na místě není, ale zato je zde nyní zábradlí. | 26.10.1998 Nepříliš povedený snímek ze zastávky Štěpánská připomíná reklamní nátěr Zürich na soupravě vozů T3SUCS #7044+7045. Naštěstí tuto soupravu ještě potkáme na jiném snímku. | 26.10.1998 Konečně souprava vozů T6A5 na lince 34 – a dokonce toho času z Motola vozy nejvyšších evidenčních čísel. Souprava vozů #8729+8730 zastavila v zastávce Palackého náměstí. | 4.11.1998 Druhý snímek reklamní soupravy T3SUCS #7044+7045 na lince 34 byl pořízen na zastávce Zborovská ve směru z centra. Zde se za více než dvě desetiletí mnoho nezměnilo, ale linka i vozy zmizely. | 3.11.1998
7009+6646 - 34
30.10.1998
7054+7055 - 34
26.10.1998
7044+7045 - 34
26.10.1998
8729+8730 - 34
4.11.1998
7044+7045 - 34
3.11.1998
Na zastávce Bertramka byla zachycena další souprava vozů T6A5 na lince 34 – tentokrát vozy #8703+8704. | 3.11.1998 Společně se změnou linkového vedení měly od devátého listopadu z linky 4 zmizet i vložená pořadí vyhrazená pro zkušební provoz tramvají RT6N1. Proto bylo potřeba i jejich provozní nasazení v posledních dnech zdokumentovat. V roce 1998 ještě nikdo netušil, že tramvaje RT6N1 ukončí svůj provoz již v řádu měsíců. Vůz #9102 stanicuje v zastávce U Zvonu. | 3.11.1998 Ve stejné zastávce se při fotografování RT6N1 objevila v opačném směru motolská souprava vozů T6A5 na lince 34 a tak se na políčko filmu dostala i souprava #8619+8620. | 3.11.1998 Snímek s již známou reklamní soupravou vozů T3 #6672+6677 na lince 34 byl pořízen při odjezdu ze zastávky Kavalírka. Na snímku je dobře vidět dnes již zrušený podchod, který byl nahrazen přechodem pro chodce. | 3.11.1998 V nástupní zastávce smyčky Kotlářka byla zachycena na lince 34 strašnická souprava vozů #6674+6649. | 3.11.1998
8703+8704 - 34
3.11.1998
9102 - 4
3.11.1998
8619+8620 - 34
3.11.1998
6672+6677 - 34
3.11.1998
6674+6649 - 34
3.11.1998
Na výjezdu ze smyčky Kotlářka se společně s naší známou reklamní soupravou T3 #6672+6677 rozloučíme s linkou 34 a dále do Řep již budeme pokračovat jen s linkou 4. | 3.11.1998 Je neděle 8. listopadu 1998 a fáborky na tramvajích oslavují zahájení provozu metra na Černý Most. Vůz RT6N1 #9102 zastavuje v zastávce Hotel Golf. Následné události způsobí, že se bude jednat i o úplně poslední vypravení RT6N1 na linku 4. | 8.11.1998 Také tramvaje T6A5 na lince 4 připomínaly umístěním fáborků zakrývajících evidenční číslo zprovoznění nového úseku metra. Díky poznámkám víme, že kolem vozovny Motol jede po zatím zachovalé trati z BKV panelů do Řep na lince 4 souprava vozů #8687+8688. | 8.11.1998 Na zastávce Hlušičkova poctilo fotografa svou přítomností i odpolední slunce a tak snímek soupravy T6A5 #8721+8722 na lince 4 vypadá o trošičku líp. Za povšimnutí stojí i průhled na panelové domy v pozadí, který je dnes zakryt zelení, a budovy doznaly dílčích změn. | 8.11.1998 S posledním snímkem jsme dojeli na druhou konečnou linky 4, kde se s dnešním putováním rozloučíme opět se soupravou vozů T6A5 z vozovny Motol. Tentokrát se jedná o soupravu vozů #8724+8720. | 8.11.1998
6672+6677 - 34
3.11.1998
9102 - 4
8.11.1998
8687+8688 - 4
8.11.1998
8721+8722 - 4
8.11.1998
8724+8720 - 4
8.11.1998

Fotografie: © Absolut

Související články:
 Scanjournal č.076
 Scanjournal č.075
 Scanjournal č.074
 Scanjournal č.073
 Scanjournal č.072
 Scanjournal č.071
 Scanjournal č.070
 Scanjournal č.068
 Scanjournal č.067
 Scanjournal č.066
 Scanjournal č.065
 Scanjournal č.064
 Scanjournal č.063
 Scanjournal č.062
 Scanjournal č.061
 Scanjournal č.060
 Scanjournal č.059
 Scanjournal č.058
 Scanjournal č.057
 Scanjournal č.056
 Scanjournal č.055
 Scanjournal č.054
 Scanjournal č.053
 Scanjournal č.052
 Scanjournal č.051
 Scanjournal č.050
 Scanjournal č.049
 Scanjournal č.048
 Scanjournal č.047
 Scanjournal č.046
 Scanjournal č.045
 Scanjournal č.044
 Scanjournal č.043
 Scanjournal č.042
 Scanjournal č.041
 Scanjournal č.040
 Scanjournal č.039
 Scanjournal č.038
 Scanjournal č.037
 Scanjournal č.036
 Scanjournal č.035
 Scanjournal č.034
 Scanjournal č.033
 Scanjournal č.032
 Scanjournal č.031
 Scanjournal č.030
 Scanjournal č.029
 Scanjournal č.028
 Scanjournal č.027
 Scanjournal č.026
 Scanjournal č.025
 Scanjournal č.024
 Scanjournal č.023
 Scanjournal č.022
 Scanjournal č.021
 Scanjournal č.020
 Scanjournal č.019
 Scanjournal č.018
 Scanjournal č.017
 Scanjournal č.016
 Scanjournal č.015
 Scanjournal č.014
 Scanjournal č.013
 Scanjournal č.012
 Scanjournal č.011
 Scanjournal č.010
 Scanjournal č.009
 Scanjournal č.008
 Scanjournal č.007
 Scanjournal č.006
 Scanjournal č.005
 Scanjournal č.004
 Scanjournal č.003
 Scanjournal č.002
 Scanjournal č.001

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024