Vysoké Tatry 2018

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Vysoké Tatry 2018


Nejnovější hnací vozidla slovenských železnic představují elektrické lokomotivy Vectron. Ten s evidenčním číslem 383 203-7 odjíždí ze stanice Poprad-Tatry v čele osobního vlaku. | 10.7.2018
Spojení mezi Studeným Potokem a Tatranskou Lomnicí opět zajišťují jednotky řady 840, která jsou provozovány v počtu šesti kusů od roku 2003. | 11.7.2018
Redakce Pražských tramvají alespoň jeden den věnuje tzv. inspekční cestě, kdy v rámci síťové jízdenky během jednoho dne projedeme všechny tatranské tratě zapojené do systému.

Kromě zubačky a úzkorozchodných tratí Tatranských Elektrických Železnic se na ní dají projet i tratě standardního rozchodu 1435 mm z Tatranské Lomnice přes Studený potok do Popradu. Za ta léta se nám osvědčilo vždy ráno vyjet Zubačkou ze Štrby na Štrbské Pleso a využít letního posilového spoje, kdy v ranní a odpolední špičce jedou posilové spoje pět minut po standardním spoji. O nich totiž mnoho lidí neví a tak zatímco běžný spoj praská ve švech, v posilovém jste většinou sami. Ze Štrbského Plesa pokračujeme vlakem TEŽ do Starého Smokovce, kde přestoupíme na jiný vlak TEŽ do Tatranské Lomnice. Zatímco vlaky TEŽ si většinou během dne udržují hodinový interval, klasická železniční trať Tatranská Lomnice – Studený Potok je v provozu v intervalu dvou hodin. Proto se bez problémů v Tatranské Lomnici zvládne navštívit i dolní stanici zrušené visuté lanové dráhy na Skalnaté Pleso. Vybyde i čas na oběd v podobě legendárního kotlíkového guláše v restauraci umístěné v nádražní budově v Tatranské Lomnici. Po přesunu vlakem do Studeného Potoka následuje přestup na vlak směr Poprad, kde optimálně navazuje spoj TEŽ na Štrbské Pleso. Zde je opět čas na setkání s legendárním prodejcem suvenýrů panem Korenkem v nádražní budově a následuje přesun zubačkou do Štrby.

A tak tedy co je tedy v Tatrách v roce 2018 nového, či při starém?

Na železniční trať Studený Potok – Tatranská Lomnica se po letech provozu sólo motoráků řady 812 opět vrátily jednotky řady 840, které svými alespoň trochu designovými čely dokazují, že i jednotky TEŽ mohly vypadat trochu lépe, než jako (příznivci pominou) opravdu krabice Tetrapack…. Na trati z Lomnice do Studeného potoka je stále funkční zastávka na znamení, nazývaná donedávna Tatranská Lomnica Eurocamp. Po jeho likvidaci se jmenuje Tatranská Lomnica zastávka. Docela by nás zajímalo, kdy po zarostlém nástupišti naposledy prošel cestující, který hodlal nastoupit, případně z vlaku již vystoupil. Stejně tak se nám neustále vkrádá otázka, jak moc složité by bylo tuto, de facto provozně izolovanou trať, po níž vlak jezdí jen tam a zpátky (samozřejmě s výjimkou nájezdu z a odjezdu do depa), přestavět na úzký rozchod, elektrifikovat a prodloužit po ní z Lomnice (byť za cenu úvratě) jednotky TEŽ…

Motorová jednotka 840 006-5 v Tatranské Lomnici. | 11.7.2018
Koncový šturc velké železnice v Tatranské Lomnici. | 11.7.2018 Koncový šturc velké železnice v Tatranské Lomnici. | 11.7.2018
Motorová jednotka 840 006-5 ve Studeném Potoku. | 11.7.2018 Motorová jednotka 840 006-5 ve Studeném Potoku. | 11.7.2018
Nádraží Studený Potok. | 11.7.2018 Nádraží Studený Potok. | 11.7.2018
Motorová jednotka 840 006-5 ve Studeném Potoku. | 11.7.2018 Motorový vůz trolejového vedení MVTV 02-32 v Popradu. | 11.7.2018
Poslední zbytky úzkorozchodné koleje před areálem původního depa Tatranských Elektrických Železnic v Popradu. | 10.7.2018 Poslední zbytky úzkorozchodné koleje před areálem původního depa Tatranských Elektrických Železnic v Popradu. | 10.7.2018
Areál původního depa Tatranských Elektrických Železnic v Popradu. | 10.7.2018 Areál původního depa Tatranských Elektrických Železnic v Popradu. | 10.7.2018
Areál původního depa Tatranských Elektrických Železnic v Popradu. | 10.7.2018 Areál původního depa Tatranských Elektrických Železnic v Popradu. | 10.7.2018
Pozemní lanová dráha Starý Smokovec - Hrebienok
Vůz číslo 2 pozemní lanové dráhy na Hrebienok ve výhybně. | 9.7.2018
Zakrytá prohlížecí jáma u dolní stanice pozemní lanové dráhy na Hrebienok. | 9.7.2018
Na Hrebienok od roku 2008 stoupají po trase pozemní lanové dráhy „nové“ vozy.

Ještě donedávna se jejich provozovatel chlubil, že jedním z nich jela i britská královna… Letos se již neobtěžují vydávat ani jízdenku, kterou by si člověk na památku schoval. Žádný grafický prvek, upomínající na jízdu lanovkou. Možná i kupón z automatu na výkup lahví je graficky nápaditější…

Trať pozemní lanové dráhy na Hrebienok ve spodní části pod výhybnou. Zde nikdy neuvidíte současně obě části tažného lana. | 9.7.2018
Lano míří do strojovny. | 9.7.2018 Ovládací pult vozu číslo 1 pozemní lanové dráhy na Hrebienok. | 9.7.2018 Trať pozemní lanové dráhy na Hrebienok v horní části nad výhybnou. Zde do průjezdu vozu jedoucího nahoru můžete spatřit obě části tažného lana. | 9.7.2018
Výhybna pozemní lanové dráhy na Hrebienok s blížícím se vozem číslo 2. | 9.7.2018


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024