Poznaňské léto 2012 za vozy RT6N1 v akci

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Poznaňské léto 2012
za vozy RT6N1 v akci


V roce 1997 byl zahájen provoz poznaňské tramvajové rychlodráhy (PST - Poznański Szybki Tramwaj). Za tímto účelem došlo k zakoupení deseti českých vozů RT6N1. U zastávky Aleje Solidarności se setkal vůz RT6N1 ev.č.406 s vozem Solaris Tramino S105P ev.č.543. | 1.7.2012
V centru města mezi zastávkami Wrocławska a Plac Bernardyński. | 1.7.2012
Tramvajovou a autobusovou dopravu v Poznani zajišťuje Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu (zkráceně MPK Poznań). Tramvajové vozy v roce 2012 vyjížděly ze 3 vozoven – Głogowska, Madalińskiego a Forteczna. K dispozici měl MPK Poznań i odstavnou plochu u zastávky Budziszyńskiej. Tramvajové tratě jsou běžného rozchodu 1435 mm tvořeny žlábkovými i bezžlábkovými kolejnicemi. Kromě běžných městských tratí je v provozu i tramvajová rychlodráha - tzv. PST (Poznański Szybki Tramwaj) do Osiedle Sobieskiego.

Vysokopodlažní tramvaje
Nejpočetnějším tramvajovým typem ve městě jsou vozy Konstal 105Na (cca 200 kusů včetně upravených vozů bez kabiny řidiče). Vozy jsou vybaveny odporovou výzbrojí a provozovány výhradně v ustálených soupravách dvou vozů. V letech 2008 – 2009 bylo několik vozů Konstal 105Na modernizováno firmou Modertrans Poznań. Rekonstrukce s názvem Modetrans Moderus Alfa zahrnuje modernizaci interiéru, pracoviště řidiče i omlazení zevnějšku vozů s dosazením lepených skel a nových čel. Původní vůz Konstal 105Na připomíná především ponechaná odporová regulace. Takových vozů vlastní MPK Poznań celkem 36 kusů. Další čtyři vozy byly rekonstruovány s použitím asynchronní elektrické výzbroje.

Co do početnosti druhým typem jsou vozy Düewag GT8, kterých MPK Poznań vlastní cca 50. Vozy byly postupně odkupovány z Německa od devadesátých let. Vozy Düewag GT8 jsou provozovány v různých modifikacích. Vždy se jedná o vysokopodlažní tříčlánkové vozidlo se čtyřmi otočnými podvozky. Po městě se pohybují vozy s i bez dveří na prostředním článku. Vozy s označením GT8S svým interiérem připomínají spíše příměstské vlakové jednotky. Verze GT8ZR jsou vozy obousměrné. Jedná se o jediné obousměrné vozy ve městě a slouží především v případě výluk.

Nízkopodlažní tramvaje
V roce 2012 byly ukončeny dodávky 46 nových stoprocentně nízkopodlažních vozů Solaris Tramino S105P, které společně s prototypem Solaris Tramino S100 výrazně omladily vozový park. Jedná se nyní o nejpočetnější typ nízkopodlažního vozidla ve městě. Vozy jsou pětičlánkové s pevnými podvozky pod lichými články. Dva krajní podvozky jsou hnací, střední běžný. Vozy jsou vybaveny klimatizací, diodovým osvětlením, digitálním informačním systémem a automatem na jízdenky. Dodávka pro Poznań byla pro firmu Solaris vůbec první dodávkou tramvajových vozů.

V letech 2003 – 2004 bylo do Poznaně dodáno 14 vozů Siemens Combino. Vozy jsou stejné koncepce jako vozy Solaris Tramino S105P. Vozy Siemens Combino však postrádají klimatizaci salónu.

V roce 2012 pokračovaly dodávky nových vozů Modertrans Moderus Beta. Tramvaj se skládá ze tří článků, z nichž prostřední je nízkopodlažní. Design je stejný jako u vozů Modertrans Moderus Alfa. Vozy jsou vybaveny asynchronní elektrickou výzbrojí a výklopnými dveřmi. V roce 2012 jezdilo ve městě celkem 12 vozů.

V letech 1997 – 1998 bylo dodáno celkem 10 tříčlánkových částečně nízkopodlažních vozů RT6N1 především pro provoz na tramvajové rychlodráze PST. Od českých se odlišují především stropními větracími klapkami a jiným rozložením jednotlivých výškových úrovní podlahy za zadním podvozkem. V roce 2011 byl původní pražský vůz RT6N1 ev.č.9102 rekonstruován na typ MF06AC RT6N1 ve firmě Modertrans. Rekonstruovaný vůz prošel omlazením interiéru i exteriéru. Dosazena byla taktéž asynchronní elektrická výzbroj ENIKA. Celkem bylo v roce 2012 tedy v provozu 9 vozů RT6N1 a jeden vůz typu RT6-MF06AC.

Vůz Solaris Tramino S105P ev.č.543 právě odbavuje cestující v centru města na zastávce Wrocławska. | 1.7.2012
Vůz Düewag GT8 ev.č.695 právě absolvuje jedno z nejprudších klesání v Poznani od zastávky Marcinkowskiego v centru města. | 1.7.2012 Vůz Siemens Combino ev.č.504 opustil zastávku Plac Wiosny Ludów v centru Poznaně. | 1.7.2012
Vůz Solaris Tramino S105P ev.č.547 klesá od zastávky Marcinkowskiego. | 1.7.2012 Interiér zadního článku vozu RT6N1 ev.č.410. | 1.7.2012
Plenta podvozku vozu RT6N1 ev.č.410. | 1.7.2012 Dvojice vozů Modertrans Moderus Alfa HF07 ev.č.204+203 manipulačně projíždí zastávkou Węgorka. | 1.7.2012
Vůz Düewag GT8 ev.č.687 projíždí úsekem mezi zastávkami Smoluchowskiego a Węgorka. | 1.7.2012 Vůz Solaris Tramino S105P ev.č.559 projíždí úsekem mezi zastávkami Smoluchowskiego a Węgorka. | 1.7.2012
Souprava vozů Konstal 105Na ev.č.278+279 projíždí úsekem mezi zastávkami Smoluchowskiego a Węgorka. | 1.7.2012 Napojení stávající trati na již zrekonstruovaný úsek poblíž zastávky Budziszyńska. | 1.7.2012
Vůz RT6N1 ev.č.410 projíždí kolem tehdy ještě plně využívané odstavné plochy poblíž zastávky Budziszyńska. | 1.7.2012 Pohled zezadu na vůz RT6N1 ev.č.410, který poblíž zastávky Budziszyńska směřuje do centra města. | 1.7.2012
Počátkem července 2012 opuštěná trať vedoucí do konečné zastávky Junikowo. Vpravo odbočka do smyčky Budziszyńska. | 1.7.2012 Na odstavné ploše Budziszyńska čeká na svůj neslavný konec již vyřazená souprava vozů Konstal 105Na ev.č.284+285. | 1.7.2012
Na odstavné ploše Budziszyńska čeká na svůj neslavný konec již vyřazená souprava vozů Konstal 105Na ev.č.284+285. | 1.7.2012 Souprava vozů Konstal 105Na+105NaDK ev.č.98+97 na odstavné ploše Budziszyńska čeká na své další využití. Vůz 105NaDK je zvláštní kabinou řidiče umístěnou na zadní plošině. Proto v soupravě s vozem 105Na tvoří obousměrnou soupravu s dveřmi pouze na jedné straně. | 1.7.2012
Na odstavné ploše Budziszyńska odstavená dvojice vozů Modertrans Moderus Alfa HF07 ev.č.204+203. | 1.7.2012 Odstavná plocha poblíž zastávky Budziszyńska obsazená vozy Konstal 105Na. | 2.7.2012
Odstavná plocha poblíž zastávky Budziszyńska obsazená vozy Konstal 105Na. | 2.7.2012
Vozy Modertrans Moderus Alfa na odstavné ploše poblíž zastávky Budziszyńska. | 2.7.2012 Již značně rozebraný vůz Konstal 105Na. | 2.7.2012 Smyčku Budziszyńska právě opouští vůz Solaris Tramino S105P ev.č.556. | 1.7.2012 Vozy Solaris Tramino S105P vyčkávají na svůj odjezd ve smyčce Budziszyńska. | 1.7.2012 Vůz RT6N1 ev. č. 407 vjíždí do prostoru smyčky Węgorka. | 2.7.2012
Smyčku Węgorka opustil vůz RT6N1 ev. č. 404, který jako jeden z mála v roce 2012 vozil na čele logo ČKD. | 2.7.2012 Vůz Düewag GT8 ev.č.699 projíždí přes výhybku do odstavné plochy Budziszyńska. | 1.7.2012 Vůz Düewag GT8 ev.č.699 směřuje do smyčky Budziszyńska. | 1.7.2012 Souprava vozů Konstal 105Na ev.č.300+301 projíždí úsekem mezi zastávkami Smoluchowskiego a Węgorka. | 1.7.2012 Interiér vozu Solaris Tramino S105P pohledem z 5. článku. | 1.7.2012
Interiér vozu Solaris Tramino S105P pohledem ze 4. článku. | 1.7.2012 Pohled na zadní část vozu Solaris Tramino S105P. | 1.7.2012 Nově zrekonstruovaná a zatravněná trať poblíž zastávky Rondo Jana Nowaka-Jeziorańskiego. | 1.7.2012 Interiér vozu RT6N1 ev.č.402 s logy výrobců, podílejících se na výrobě vozů pro Poznań. | 1.7.2012 Vůz RT6N1 ev.č.402 poblíž zastávky Św. Marcin. | 1.7.2012
Vůz RT6N1 ev.č.402 přijíždí do zastávky Matejki. | 1.7.2012
Poblíž zastávky Św. Marcin zachycený vůz Düewag GT8 ev.č.685. | 1.7.2012 Zcela různé generace, koncepce i země původu - vozy Solaris Tramino S105P, RT6N1 a Düewag GT8 poblíž zastávky Gwarna. | 1.7.2012 Souprava vozů Konstal 105Na ev.č.172+171 poblíž zastávky Św. Marcin. | 1.7.2012 Vůz Siemens Combino ev.č.503 poblíž zastávky Św. Marcin. | 1.7.2012 Vůz Solaris Tramino S105P ev.č.547 poblíž zastávky Św. Marcin. | 1.7.2012
Rondo Kaponiera překonává vůz RT6N1 ev.č.403. | 1.7.2012 Ve smyčce Osiedle Sobieskiego manipuluje Solaris Tramino S105P ev.č.527. | 1.7.2012 Souprava Konstalů 105Na ev.č.136+137 jako záloha vyčkává na svou službu ve smyčce Osiedle Sobieskiego. | 1.7.2012 Smyčku Osiedle Sobieskiego opouští vůz RT6N1 ev.č.403. | 1.7.2012 Vůz Solaris Tramino S105P ev.č.555 ve smyčce Osiedle Sobieskiego. | 1.7.2012
Pohled na rychlodráhu (PST – Poznański Szybki Tramwaj) s kolejovými spojkami. V pozadí omezená rychlost na 70 km/h. | 1.7.2012 Solaris Tramino S105P ev.č.556 s Karosákem kochajícím se krajinou :-) přijíždí do smyčky Osiedle Sobieskiego. | 1.7.2012 Solaris Tramino S105P ev.č.557 opustil smyčku Osiedle Sobieskiego a klesá do zastávky Szymanowskiego. | 1.7.2012 Do zastávky Szymanowskiego klesá vůz Solaris Tramino S105P ev.č.555. | 1.7.2012 Vůz RT6N1 ev.č.406 vjíždí do zastávky Aleje Solidarności. | 1.7.2012
Vozy Düewag GT8 ev.č.695 a Düewag GT8S ev.č.3048 ve smyčce Piątkowska. | 1.7.2012
Obousměrný vůz Düewag GT8S ev.č.3048 v zastávce Most Teatralny. | 1.7.2012 Interiér obousměrného vozu Düewag GT8S. | 1.7.2012 Pohled na stanoviště řidiče vozu Düewag GT8S. | 1.7.2012 Interiér vozu Düewag GT8. | 1.7.2012 Pohled na stanoviště řidiče vozu Düewag GT8. | 1.7.2012
Po estakádě rychlodráhy (PST - Poznański Szybki Tramwaj) mezi zastávkami Słowiańska a Most Teatralny projíždí Solaris Tramino S105P. | 1.7.2012 Křižovatku u zastávky Wielkopolska projíždí vůz Düewag GT8 ev.č.692. | 1.7.2012 Křižovatku u zastávky Wielkopolska projíždí vůz Siemens Combino ev.č.514. | 1.7.2012 Mezi zastávkami Połabska a Rondo Solidarności projíždí vůz Solaris Tramino S105P ev.č.550. | 1.7.2012 Pohled na kusou kolej smyčky Połabska. | 1.7.2012
Vůz Düewag GT8 ev.č.697 manipuluje ve smyčce Połabska. | 1.7.2012 Křižovatkou u zastávky Rondo Solidarności projíždí vůz Modertrans Moderus Beta ev.č.417. | 1.7.2012 Křižovatkou u zastávky Rondo Solidarności projíždí vůz Solaris Tramino S105P ev.č.554. | 1.7.2012 Pohled na v létě tradičně nepojížděnou trať poblíž zastávky Kmieca. | 1.7.2012 Pohled na v létě tradičně nepojížděnou trať mezi zastávkami Kmieca a Przełajowa. | 1.7.2012
Vůz RT6N1 ev. č. 406 přijíždí po rychlodráze k zastávce Aleje Solidarności. | 1.7.2014


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2018