Budapešť 2012 tramvaje Duewag TW6000

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Budapešť 2012
tramvaje Duewag TW6000


V bezprostřední blízkosti depa minimetra u stanice Mexikói út je umístěna úvraťová konečná tramvajových linek 3 a 69, na něž jsou vypravovány vozy Duewag TW6000, zastoupené vozy ev.č.1539 (ex Hannover ev.č.6051) vypraveným na linku 3 a ev.č.1518 (ex Hannover ev.č.6094) vypraveným na linku 69.| 12.7.2012
Dvojitá kolejová spojka před obratištěm tramvají Mexikói út umožňuje příjezd tramvají na obě koleje, stejně tak i odjezd z jakékoliv koleje.| 12.7.2012 Dvojitá kolejová spojka před obratištěm tramvají Mexikói út umožňuje příjezd tramvají na obě koleje, stejně tak i odjezd z jakékoliv koleje.| 12.7.2012 Vůz Duewag TW6000 ev.č.1518 (ex Hannover ev.č.6094) vypravený na linku 69 v obratišti Mexikói út vyčkává na cestující.| 12.7.2012 Vůz Duewag TW6000 ev.č.1518 (ex Hannover ev.č.6094) vypravený na linku 69 v obratišti Mexikói út vyčkává na cestující.| 12.7.2012 Vůz Duewag TW6000 ev.č.1539 (ex Hannover ev.č.6051) vypravený na linku 3 v obratišti Mexikói út vyčkává na cestující.| 12.7.2012
Vůz Duewag TW6000 ev.č.1518 (ex Hannover ev.č.6094) vypravený na linku 69 opouští obratiště Mexikói út.| 12.7.2012
V roce 2001 začaly dodávky ojetých tříčlánkových obousměrných německých tramvají typu TW 6000 z německého Hannoveru do Budapešti. Budapešťský Dopravní podnik (BKV) se k nákupu těchto vozidel rozhodl pro poměrně nelichotivý stav svého vozového parku, kdy "nejmladším" vozům ČKD Tatra T5C5 bylo již 18 let...

Je možná paradoxní, že zatímco jiná města se snaží pořizovat nízkopodlažní tramvaje, v Budapešti na to šli obráceně - koupili tramvaje s ještě vyšší podlahou (943 mm), související s původním určením vozů zejména pro provoz na tratích s vysokými nástupišti. Sklopný schůdek tvoří při uzavřených dveřích část podlahy uvnitř vozu a část vnější bočnice pod nimi.

Tyto obousměrné tříčlánkové osminápravové vozy byly vyráběny v letech 1975 - 1977 a přímo v Hannoveru prodělaly střední opravu, včetně nového nátěru v barvách BKV. Zároveň byla vyměněna všechna okna, neboť BKV trval na oboustranně posuvných sklech. Díky kvalitním podvozkům je jízda velmi pohodlná a tichá. Vozy pohání dva motory, řízení je s pomocí tyristorové regulace, maximální rychlost je 80 km/h. Každý vůz je dlouhý 27 metrů, 2,4 metru široký, má 46 míst k sedění v uspořádání 2+1 a 130 míst ke stání. V každé bočnici jsou umístěny patery čtyřkřídlé dveře.

Původní smlouva zněla na odkoupení 68 vozů, ale již po pár týdnech provozu s velmi příznivými zkušenostmi, BKV ještě dalších 8 vozidel v roce 2001 přiobjednal. Vozy se převážely do Budapešti vždy po dvou na silničních trajlerech s tím, že první byl dodán 25. května 2001 a po převzetí byl vždy označen v číselné řadě evidenčních čísel 1500-1575.

Do konečné zastávky Mexikói út přijíždí vozy Duewag TW6000 ev.č.1524 (ex Hannover ev.č.6018) vypravený na linku 69 následovaný vozem ev.č.1521 (ex Hannover ev.č.6077) vypraveným na linku 3.| 12.7.2012
Do konečné zastávky Mexikói út přes kolejovou spojku vjíždí na svou kolej vůz Duewag TW6000 ev.č.1524 (ex Hannover ev.č.6018) vypravený na linku 69.| 12.7.2012 Z konečné zastávky Mexikói út přes kolejovou spojku odjíždí vůz Duewag TW6000 ev.č.1539 (ex Hannover ev.č.6051) vypravený na linku 3, zatímco v obratišti Mexikói út vyčkává vůz Duewag TW6000 ev.č.1524 (ex Hannover ev.č.6018) na lince 69.| 12.7.2012
Po uvolnění koleje vjíždí do konečné zastávky Mexikói út vůz Duewag TW6000 ev.č.1521 (ex Hannover ev.č.6077).| 12.7.2012 V zastávce Örs vezér tere - Zugló odbavuje cestující vůz Duewag TW6000 ev.č.1582 (ex Hannover ev.č.6099) vypravený na linku 62A... | 12.7.2012
...a záhy zastávku opouští...| 12.7.2012 ...následně překonává rušnou křižovatku.| 12.7.2012
Přes rušnou křižovatku vjíždí do zastávky Örs vezér tere - Zugló vůz Duewag TW6000 ev.č.1534 (ex Hannover ev.č.6099) vypravený na linku 62A.| 12.7.2012 Vozovna Zugló, v níž jsou vozy Duewag TW6000 deponovány ještě společně s vozovnou Száva.| 12.7.2012
Interiér vozu Duewag TW6000.| 12.7.2012 Interiér vozu Duewag TW6000.| 12.7.2012 Interiér vozu Duewag TW6000.| 12.7.2012 Interiér vozu Duewag TW6000.| 12.7.2012 Interiér vozu Duewag TW6000 s vyznačenou částí podlahy, kde není radno zůstávat stát, neboť...| 12.7.2012
...před každým otevřením dveří se z částí podlahy a stěny vozu složitě skládá schůdek...| 12.7.2012 ...před uzavřením následuje opačný proces, což prodlužuje pobyty na zastávkách.| 12.7.2012 U zastávky Erzsébet királyné útja, aluljáró odbočuje vůz Duewag TW6000 ev.č.1524 (ex Hannover ev.č.6018) vypravený na linku 69.| 12.7.2012 Setkání dvou šedesátdevítek obsazených vozy Duewag TW6000 ev.č.1517 (ex Hannover ev.č.6093) a ev.č.1524 (ex Hannover ev.č.6018).| 12.7.2012 K zastávce Erzsébet királyné útja, aluljáró se blíží vůz Duewag TW6000 ev.č.1538 (ex Hannover ev.č.6019) vypravený na linku 3.| 12.7.2012
U zastávky Erzsébet királyné útja, aluljáró vůz Duewag TW6000 ev.č.1524 (ex Hannover ev.č.6018) vypravený na linku 69 překonal rozpadající se křižovatku s odpojenou tramvajovou tratí na Rákospatak a Baross tér.| 12.7.2012


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017