Okno do dílen vysvětlení pojmů

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Okno do dílen
vysvětlení pojmů


Vysvětlení některých pojmů:
Plánovaná/pravidelná údržba (PÚ): jde o střední opravu.
Demontují se dveřní křídla, opraví se karoserie a plenty (rozežrání, poškození nehodou apod.). Provede se revize elektročásti, vymění se zrychlovač nebo měnič za repasovaný, vymění se některé důležité stykače a linkový stykač, motorgenerátor (vše za repasované díly). Opraví se lak, záváží se repasované podvozky, následuje oživení, vyzkoušení, zkušební jízdy a Technicko-bezpečnostní zkouška. Probíhá cca měsíc, u vozů KT8 dva měsíce, periodicky se opakuje přibližně po dvou letech.

Pravidelná/periodická oprava (PO): jde o velkou opravu.
Dochází k demontáži kompletní elektrovýzbroje vozu mimo kabeláže, k demontáži a opravě plent, dveří apod. Karoserie se otryská, opraví se veškerá poškození (rozežrání, poškození nehodou apod.), nástřik základní barvou, přebroušení, konečné lakování, montáž repasovaných dílů nazpět, zasklení oken, doplnění plent apod. Následně se provede zavázání repasovaných podvozků, oživení, vyzkoušení včetně zkušebních jízd a na závěr proběhne Technicko-bezpečnostní zkouška. Celá oprava trvá přibližně dva až tři měsíce, provádí se v rozpětí cca mezi 8-10 lety.

Rekonstrukce/generální oprava (GO):
Rozsah odpovídá typu opravy PO, + nová kompletní kabeláž, zpravidla dochází i k změně typu výzbroje, včetně nutných změn konstrukce karoserie.

Malá/mimořádná oprava (MO):
Neplánovaná oprava po nehodách nebo závadách, případně vůz na brusu.



ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1521
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2017