|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tramvajová linka 30
Tramvajová linka 30 se v síti pražských tramvají objevuje nejprve jako účelová spartakiádní linka, následně
se dostává do kategorie linek pravidelných, aby v současnosti "živořila" zařazena do kategorie linek náhradní
dopravy vypravovaných během výluk pravidelného provozu.
Posílení linky od 14. září 1970 do sestavy 2xT3 je vyvoláno snahou o úsporu řidičů a tak dochází ke značnému prodloužení intervalu. Ve špičce zde pak jezdilo 13 vlaků po 8 minutách a sedlový interval při 8 vlacích byl prodloužen na 12,5 minuty. V roce 1971 je na linku ve špičce vypravováno 13 dvojic v intervalu 8 minut, v sedle 10 dvojic v intervalu 10 minut. V sobotu ráno bylo nasazeno 12 dvojic v intervalu 8 minut, odpoledne pak počet vlaků klesl na 10 a interval se prodloužil na 10 minut. V neděli ráno tu jezdilo 10 souprav v intervalu 9,60 minut, odpoledne pak 14 dvojic v intervalu 7 minut. Od 15. června 1974 do 16. září 1974 je linka 30 o víkendech v rámci letní rekreační špičky prodlužována až do Divoké Šárky. Při konání IV. celostátní Spartakiády v roce 1975 byla linka 30 přesměrována do trasy Nádraží Braník – Mánesův most – Královský letohrádek – Dlabačov. Sestava vlaků 2xT3 zůstala nezměněna.
Když je 13. srpna 1978 zahájen provoz na prvním provozním úseku metra A z Dejvic na Vinohrady. V této souvislosti mnoho linek mění svoji trasu a linka 30, která by s novou trasou metra měla společný úsek jen mezi Leninovou (Dejvickou) a Staroměstskou, mizí z mapy sítě pražských tramvají. Cestující z oblasti Vokovic do Braníka museli nyní využít některou z tramvajových linek (zachovaná 25, přesměrované linky 2 a 23) k metru na Dejvickou, a na Staroměstské pak přestoupit na zachovanou linku 17, případně na přesměrovanou linku 18.
Text: © František Zahnáš a redakce
Související články: Tramvajová linka 19 Tramvajová linka 12 Tramvajová linka 15 Tramvajová linka 10 Tramvajová linka 9 Tramvajová linka 35 Tramvajová linka 21 Tramvajová linka 17 Tramvajová linka 3 Pražská rarita aneb souprava vozů KT8D5 poprvé v provozu Tramvajová linka 24 Dočasný obousměrný provoz po jedné koleji v Zenklově ulici Přestávky řidičů tramvají Projekt organizace pražské MHD 1967 aneb Co by se stalo, kdyby... Praha 1963: Zkoušky »tunelového provozu« Tramvajová linka 8 Tramvajová linka 18 Tramvajová linka 11 Tramvajová linka 7 Statistika nuda je... aneb jak budeme jezdit od září 2016 Tramvajová linka 5 Tramvajová linka 4 V roce 1974 dojezdily v Praze dvounápravové tramvaje Tramvajová linka 1 Tramvajová linka 25 Provoz tramvají během MS v ledním hokeji 1972 Tramvajová linka 2 Jak pražské koleje opouštěly vozy T1 Tramvajová linka 16 Předpisy a přezkoušení DP Praha Tramvajová linka 20 Tramvajová linka 14 Tramvajová linka 13 Tramvajová linka 22 Pražská rarita aneb souprava vozů KT8D5 opět v provozu Tramvajová linka 27 Tramvajová linka 26 Tramvajová linka 29 Tramvajová linka 32 Tramvajová linka 6 Tramvajová linka 31 Když Prahu ovládla Téčka Tramvajová linka 28 Nasazení vozů T3 na linky 9 a 14 v nočním provozu Noční provoz tramvají nejen na Štědrý den a Silvestra Náhradní tramvajová doprava za metro Provoz - archivní data vypravení Povolání: řidič tramvaje Označování vlaků určených k pravidelné přepravě cestujících |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |