Scanjournal č.042

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Scanjournal č.042

Fotografické okénko do nedávné historie


42. Praha v únoru 1998
Ve 42. vydání Scanjournalu se podíváme do ulic Prahy v únoru roku 1998. Novinkou ve vozovém parku byly vozy T6A5 třetí série, které vozovna Žižkov již vypravovala na většinu svých linek. Na Smíchově byla zahájena demolice bývalé továrny ČKD Tatra a tak se podíváme několika snímky i do oblasti u Anděla. Kromě dokumentace každodenního běžného provozu objektiv fotoaparátu zachytil v únoru také jednu mimořádnou událost s vykolejením tramvaje typu KT8D5 na křižovatce u smyčky Hloubětín, dnes s přídomkem Starý.
Z důvodu dodávek třetí série vozů T6A5 do vozovny Žižkov docházelo k přesunům vozů nejnižších evidenčních čísel z Žižkova do jiných vozoven. Tak se na konci února dostala souprava vozů T3 ev.č.6092+6228 do vozovny Kobylisy, ze které byla vypravena na linku 12 a vyfotografována na Újezdě. Oba vozy se v Kobylisích dlouho neohřály - vůz T3 ev.č.6092 putoval ještě v únoru na Pankrác a vůz T3 ev.č.6228 zpět na Žižkov | 23.2.1998 Několik let jezdila na Pankráci souprava vozů ve složení T3 ev.č.6321+6323. V únoru 1998 bylo pořadí vozů v soupravě změněno a do čela se dostal vůz ev.č.6323. Změněná souprava byla zachycena na lince 11 na zastávce Želivského | 18.2.1998 Vůz T3 ev.č.6355 patřil k nevelkému počtu vozů, které dožily do konce 90. let s původním typem dveří a zároveň s tlustými okenními rámečky typickými pro necelých 200 vozů z let 1964 a 1965. Na snímku ze smyčky u ústředních dílen je zařazen jako řízený v soupravě vozů T3 ev.č.6356+6355 na lince 11 | 18.2.1998 Pohled do interiéru vozu T3 ev.č.6355 odhaluje kromě tlustých okenních rámečků také starší typ dveří. Tyto dveře byly na vozy T3 pro Prahu instalovány do roku 1968 a v 90. letech byly téměř vždy lakovány zevnitř stříbrošedě | 18.2.1998 Interiér vozu T3 ev.č.6355 při pohledu zezadu dokumentuje typické dobové provedení kabiny většiny zbývajících Pankráckých vozů T3 z číselné řady 63xx a 64xx | 18.2.1998
6092+6228 - 12
23.2.1998
6323+6321 - 11
18.2.1998
6355+6356 - 11
18.2.1998
6355
18.2.1998
6355
18.2.1998
Přes dodávky vozů T6A5 a jimi vyvolané přesuny vozů vypravovala vozovna Žižkov i nadále hojně soupravy složené pouze z vozů T3. Na snímku ze zastávky Strašnická je souprava T3 ev.č.6618+6619 vypravená na linku 19 | 16.2.1998 Další žižkovská devatenáctka na Strašnické - souprava úplně nových tramvají typu T6A5 ev.č.8733+8734 | 16.2.1998 A do třetice ze Strašnické - tentokrát linka 26 a jedna z klasických souprav z vozovny Strašnice - vozy T3 ev.č.6692+6693 | 16.2.1998 Na náměstí Míru se potkaly dvě soupravy na lince 4. Ve směru do centra jede souprava vozů T3 ev.č.6639+6676 z vozovny Strašnice a ve směru z centra souprava vozů typu T6A5 ev.č.8629+8630 z motolské vozovny | 20.2.1998 Ukončení linky 4 na Kotlářce bylo v únoru 1998 mimořádné z důvodu výluky, linka normálně jezdila až na Sídliště Řepy. Na snímku vjíždí do výstupní zastávky na Kotlářce souprava vozů T6A5 ev.č.8671+8672. Čelní vůz této soupravy se o deset let později stal první vyřazenou tramvají svého typu | 22.2.1998
6618+6619 - 19
16.2.1998
8733+8734 - 19
16.2.1998
6692+6693 - 26
16.2.1998
6639+6676 - 4
8630+8629 - 4
20.2.1998
8671+8672 - 4
22.2.1998
Linka 7 již dnes na Kotlářku nejezdí, ale v 90. letech sem patřila. O víkendech byla provozována sólo a vozovna Strašnice sem vypravila vůz T3SU ev.č.7010 s nárazníkem z typu T3 | 22.2.1998 Souprava vozů T3SUCS ev.č.7286+7287 na lince 9 projíždí před likvidovanou továrnou, kde byly oba vozy v roce 1989 vyrobeny. Snímek pochází z Plzeňské ulice u zastávky Anděl, dnes by na jeho pozadí byla budova obchodního centra Nový Smíchov | 19.2.1998 Zatímco na Smíchově se bourala původně Ringhofferova továrna, na náměstí Republiky začínaly stavební práce k zastavění dlouholeté proluky na nároží ulic Na Poříčí a V Celnici. V popředí projíždí obvykle zadní vůz T6A5 ev.č.8610, řazený nezvykle jako sólo na lince 14, jen díky tomu, že jeho čelní vůz ev.č.8609 byl odstavený po vážné nehodě | 19.2.1998 Zatímco sólo vůz T6A5 ev.č.8610 z minulého snímku byl nezvyklý, tramvaj ev.č.8728 byla na lince 14 k vidění poměrně často. Řazení vozů ve vozovně Motol mělo ze začátku provozu vozů T6A5 pevný řád a tak některé vozy jezdily výhradně v ucelených soupravách a jiné se často pohybovaly sólo. Snímek byl pořízen v zastávce Palackého náměstí | 19.2.1998 Tato fotografie již byla publikována, ale zaslouží si být doložena v provozním přehledu z února 1998. Vůz RT6N1 ev.č.9101 sice s cestujícími najezdil asi nejméně ze všech tramvají RT6N1, ale přesto se v provozu objevil. Na snímku je zachycen na zastávce Želivského | 18.2.1998
7010 - 7
22.2.1998
7286+7287 - 9
19.2.1998
8610 - 14
19.2.1998
8728 - 14
19.2.1998
9101 - 11
18.2.1998
V posledních pěti snímcích se přesuneme na křižovatku u zastávky Hloubětín (dnes Starý Hloubětín), kde došlo k vykolejení tramvaje KT8D5 ev.č.9046, vypravené na náhradní výlukové lince | 18.2.1998 Tramvaj KT8D5 ev.č.9046 vykolejila tak nešťastně, že musel být zastaven tramvajový provoz i ve směru na Lehovec a automobilová doprava musela být obousměrně převedena do jízdního pásu, sloužícího běžně pro směr z centra | 18.2.1998 K nakolejení tramvaje bylo použito pohotovostní vozidlo Berger, jako ostatně v této době obvykle. Tramvaj byla vykolejena pouze předním podvozkem a tak stačilo nadzvednout krajní článek vozu | 18.2.1998 Detail zdvihání tramvaje KT8D5 ev.č.9046 při jejím nakolejování po mimořádné události u zastávky Hloubětín. Dnes již tramvaj s číslem 9046 nepotkáme, byla modernizována na vůz KT8D5RN2.P ev.č.9096 | 18.2.1998 Vykolejenou tramvaj musely objíždět také autobusové linky, vedené Poděbradskou ulicí ze sídliště Černý Most ke stanici metra Českomoravská. Tak se zde objevil v protisměru na tramvajovém tělese i Ikarus ev.č.4442 vypravený na linku 141 | 18.2.1998
9046 - X
18.2.1998
9046 - X
18.2.1998
9046 - X
18.2.1998
9046 - X
18.2.1998
Ikarus 442 - 141
9046 - X
18.2.1998


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2018