Scanjournal č.033

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Scanjournal č.033

Fotografické okénko do nedávné historie


33. Pražský říjen roku 1997
Nechci si tady z toho dělat duševní výlevku. Ale malou vysvětlivku asi čtenářům dlužím. Občas něco prostě nejde a tak prostě nešlo několik týdnů dokončit 33. Scanjournal, protože jsem byl hodně smutný z mnoha nekvalitně oskenovaných filmů. Až do mně jeden fajn človíček šťouchnul, jestli někdy nějaké pokračování bude. A najednou to zase šlo. Když už to teda zase jde, tak se pojďme podívat na pár postřehů z října 1997.
S předpokládaným dodáním třetí série vozů typu T6A5 na podzim roku 1997 byly některé starší tramvaje ohroženy vyřazením a proto byly pečlivě sledovány dobovým šotoušstvem. Na podzim roku 1997 ještě byly zcela běžné soupravy tramvají T3 s předním vozem bez uzavřené kabinky. Provoz starých kabin na čelních vozech měla ukončit až zima 1998/1999. Na snímku je zachycena žižkovská souprava složená z vozů první série tramvají T3 ev.č.6124+6103 na lince 9 v oblouku na Národní třídě | 10.10.1997 Další stálá žižkovská souprava nesla evidenční čísla 6139+6138, avšak z první série tramvají T3 pochází pouze vůz s číslem 6139, ten druhý byl dodaný v pozdější sérii jako náhrada za zrušený vůz. Souprava vozů 6139+6138 si užívala svůj klidný život v žižkovském depu až do dodání výše zmíněné třetí série tramvají T6A5. V roce 1998 se mají osudy obou vozů rozdělit, ale na snímku ještě poctivě kopou za Žižkov na lince 9 v povedeném reklamním nátěru propagujícím svěží cucací bonbónky Tic-Tac | 9.10.1997 Výluka na Čechově mostě přivedla linku 17 na Malostranskou, kde snímek zachytil typickou  pankráckou soupravu vozů ev.č.6382+6383 se slušivým reklamním nátěrem s čokoládovou tyčinkou Twix | 12.10.1997 Dalším z velmi hezkých a typických reklamních nátěrů druhé poloviny 90. let byla pestrobarevná reklama firmy United colors of Benetton. Na Pankráci byla tato reklama na dvou starých soupravách vozů T3 ev.č.6429+6430 a ev.č.6431+6434. První jmenovaná souprava byla zachycena ve smyčce u Ústředních dílen Dopravního podniku | 17.10.1997 Starší vozy T3 jezdily často dlouhou dobu v pevných soupravách. Nejinak tomu bylo se soupravou vozů ev.č.6472+6475, utvořenou v roce 1996 po vyřazení vozu ev.č.6474. Čelní vůz ev.č.6472 byl vybaven hnědě natřeným nárazníkem podobným k vozům typu T3SU a zároveň měl zachované původní tlusté okenní rámečky. Tak vznikla další ojedinělá a zajímavá vzhledová úprava červenokrémové tramvaje typu T3. Na snímku je souprava zachycena poblíž zastávky Národní třída na lince 6 | 10.10.1997
6124+6103 - 9
10.10.1997
6139+6138 - 9
9.10.1997
6382+6383 - 17
12.10.1997
6429+6430 - 11
17.10.1997
6472+6475 - 6
10.10.1997
Zatímco dnes, v roce 2009, jsou vozy typu T3 řady 68xx nejstaršími provozními kousky, před dvanácti lety jich byla ještě plná kobyliská vozovna. Trvale spojené dvojice kobyliských vzů byly vypravovány podle nepsaných zásad stále na stejné linky. Souprava ev.č.6886+6887 jezdila velice často na lince 25, kde také byla zachycena v zastávce Líbeznická, poblíž svého domovského depa | 22.10.1997 Zelený pruh pod střechou strašnické soupravy vozů T3SUCS ev.č.7040+7041 na lince 22 je ještě pozůstatkem na reklamní nátěr propagující moderní osobní automobil Škoda Felicia, zatímco vedle tramvaje stoupá Chotkovou ulicí starší vůz typu Lada 1200. Zajímavostí a vlastně i důvodem pořízení fotografie je absence lávky, spojující Chotkovy a Letenské sady. Stará lávka byla v roce 1997 snesena a na jejím místě znovu postavena nová, kterou zde můžeme použít i vyfotit dodnes | 12.10.1997 Musím přiznat, že v prototypech autobusů zkoušených v Praze jsem se nikdy nepokoušel přesně vyznat, koneckonců od toho tady jsou mnozí autobusoví odborníci a jejich webové stránky. Prototypový autobus Karosa B732 s evidenčním číslem 3000 byl zachycen na lince 277 v autobusovém obratišti Českomoravská | 17.10.1997 Na zvláštní autobusové lince 482 se podařilo vyfotografovat první pražský autobus typu Karosa B741 ev.č.6001. Snímek byl pořízen v zastávce Spolská | 23.10.1997 Na podzim roku 1997 ještě byla veškerá doprava na sídliště Černý Most soustředěna do autobusů, zejména legendárního typu Ikarus 280 na lince 141 k metru do stanice Českomoravská. Na donedávna opuštěném poli u silnice však již vznikala budoucí konečná stanice metra Černý most, která o rok později opět potvrdila tradici Pražského metra, která praví, že architektonický záměr je mnohem důležitější, než praktická použitelnost pro cestující | 18.10.1997
6886+6887 - 25
22.10.1997
7040+7041 - 22
12.10.1997
3000 - 277
17.10.1997
6001 - 482
23.10.1997
Metro Černý Most
18.10.1997


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2018