Polské město Poznaň v roce 2005

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Polské město Poznaň v roce 2005

tramvajový lunapark, kde vozy RT6N1 denně vozí cestující


RT6N1 ev.č.404 v zastávce Rondo Rataje | 16.-17.8. 2005
Jediným zahraničním odběratelem tramvají RT6N1 z ČKD Praha se stalo město Poznaň. Na základě dohod s ČKD bylo 5 vozů dodáno kompletních a na výrobě dalších pěti se podílela místní firma H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych, díky které je zajišťována v Poznani kvalitní údržba vozů RT6N1.
V době návštěvy externího spolupracovníka Pražských tramvají v Poznani bylo 8 z 10 vozů vypravených na linku, jeden vůz ve stavu dokončování velké prohlídky a další k velké prohlídce právě přistavený. Celkově jsou po provedených úpravách zde vozy RT6 hodnoceny velmi kladně. Jezdí na většině pořadí linky č. 12, lze se tedy s nimi svézt i po zatím nejnovější tramvajové trati na konečnou Os. Jana III. Sobieskiego, domovskou vozovnou všech RT6 je vozovna Staroleka v jihozápadní části města. Během návštěvy návštěvy externího spolupracovníka Pražských tramvají se s vozem RT6N1 projeli bez problémů rychlostí přes 70 km/hod.

Kromě vozů RT6N1 lze v Poznani ještě potkat velmi růnorodou směs vozidel. Základ vozového parku tvoří vozy Konstal 105 v mnoha různých úpravách a použité německé vozy Düwag GT6 a GT8 (avšak velmi zachovalé). Lze též potkat několik vozů původem z Amsterodamu. Při výlukách slouží na linkách ukončených na přejezdech obousměrné vozy Düwag. Nízkopodlažní část vozového parku tvoří vozy RT6N1 a Combino. Z vozů Combino byly v době naší návštěvy schopné provozu pouze tři. Poslední provozní vůz Konstal 102n č. 71 již většinou slouží jako záložní, avšak na požádání nám jej pracovníci depa Staroleka ochotně vypravili další den na linku.

Fotoreportáž z poznaňských ulic byla pořízena ve dnech 16.8.-17.8.2005. Autorem všech fotografií je spolupracovník Pražských tramvají Absolut.

Schéma tramvajové sítě v Poznani ke stažení ve formátu .pdf:
1,5MB, © MPK Poznan 2005

Absolutí výlet do Poznaně .:::. 16.-17. srpna 2005
V Poznani již neobvyklý vůz typu Konstal 102n ev.č.71 v zastávce Rondo Staroleka. Za povšimnutí stojí zejména umístění linkových orientací | 16.-17.8. 2005 Poslední poznaňský Konstal 102n ev.č.71 na křižovatce Rondo Staroleka | 16.-17.8. 2005 Tramvajová trať před konečnou zastávkou Junikowo se soupravou vozů ev.č.92+91. Z důvodu stavu trati je zde v přímé vyvěšena omezená rychlost 30 km/h, lokálně i 10 km/h | 16.-17.8. 2005 Tramvajová trať v ose sběrné komunikace na sídlišti. Zábradlí v mezirozchodu je v Poznani často k vidění. Souprava ev.č.112+111 kromě netradiční reklamy nese i staré linkové orientace. Snímek pořízený z nadchodu na sídlišti Zegrze II | 16.-17.8. 2005 Souprava Konstal 105n ev.č.146+147 projíždí po kolejové konstrukci v blízkosti autobusového nádraží (Dworec PKS). V pozadí most přes vlakové nádraží PKP | 16.-17.8. 2005
Na dalším obrázku ze sídliště Zegrze II je zřejmé, že poznaňské tramvaje umí jezdit po hlavových kolejnicích. Konstal 105n ev.č.176+175 | 16.-17.8. 2005 Tramvajová křižovatka po nedávné rekontrukci uprostřed velké okružní křižovatky pro auta - souprava ev.č.226+225 na lince 17 na křižovatce Rondo Staroleka | 16.-17.8. 2005 Pl. Wielkopolski v samém centru města nabízí neobvyklé spojení tramvajové smyčky s živou městskou tržnicí, kde koupíte téměř vše. Vedle soupravy ev.č.238+237 je vidět stejný typ zábradlí, jako na sídlišti - neestetické, ale velmi účelné | 16.-17.8. 2005 Detail zadního vozu soupravy vozů Konstal 105n ev.č.238+237. Jedním z modernizačních kroků je rušení stanoviště řidiče na zadních vozech | 16.-17.8. 2005 Snímek se soupravou ev.č.248+249 ze zastávky Serbska přibližuje podobu rychlodrážní tratě otevřené v 90. letech minulého století. Vzhledem k zákazu vstupu do kolejiště se fotograf opět vyškrábal na nadchod | 16.-17.8. 2005
V zastávce Most Teatrálny se potkaly soupravy ev.č.258+257 a ev.č.170+169. Po mostě v centru města je vedena pouze cyklostezka a tramvajová trať. Podobně by při troše dobré vůle mohl v Praze vypadat třeba Mánesův most... | 16.-17.8. 2005 Souprava konstal 105n ev.č.260+259 v městském nátěru vjíždí přes nepříliš udržovanou křižovatku do ulice Fredry | 16.-17.8. 2005 Zadní část vozu ev.č.301 ze soupravy 300+301 zachytil fotograf ve smyčce Os. Lecha | 16.-17.8. 2005 Zadní část vozu ev.č.301 ze soupravy ev.č.300+301 zachytil fotograf ve smyčce Os. Lecha | 16.-17.8. 2005 Tramvajová smyčka Os. Jana III. Sobieskiego je nejlepším místem k fotografování tramvají RT6N1. První Poznaňská RT6 ev.č.401 pózuje před novou výstavbou, která vzniká v blízkosti kapacitní a rychlé kolejové dopravy | 16.-17.8. 2005
Nástupní zastávka Os. Jana III. Sobieskiego s vozem ev.č.402 za časného srpnového rána | 16.-17.8. 2005 Pohled odzadu na RT6N1 č. 402 v nástupní zastávce Os. Jana III. Sobieskego. Ranní cestující linky 12 práve přestoupili z nízkopodlažního autobusu bez překonání jediného schodu do nízkopodlažní tramvaje | 16.-17.8. 2005 Pohled do interiéru tramvaje RT6N1 ev.č.402 | 16.-17.8. 2005 Pohled do interiéru tramvaje RT6N1 ev.č.402 | 16.-17.8. 2005 Tramvaj RT6N1 ev.č.403 na lince 12 vjíždí do křižovatky Rondo Staroleka | 16.-17.8. 2005
... a opět Rondo Staroleka, tentokrát s RT6N1 ev.č.404. Zelený lak sice vybledl, ale tramvaj jezdí a vozí lidi | 16.-17.8. 2005 RT6N1 ev.č.405 se podařilo vyfotografovat na zkušební jízdě s krásnou orientací na transparentu poblíž zastávky Kórnicka | 16.-17.8. 2005 Kromě konečné zastávky jsou všechny stanice na rychlodrážní trati umístěny v podjezdu pod komunikací. Vybavení zastávek je však velmi úsporné. RT6N1 ev.č.406 právě odstanicovala v zast. Serbska | 16.-17.8. 2005 Druhá konečná linky 12 se nachází přímo u vozovny Staroleka. Vůz ev.č.407 je zachycen ve výstupní zastávce | 16.-17.8. 2005 Vůz RT6N1 ev.č.409 připravený ve vozovně Staroleka na dílenskou opravu | 16.-17.8. 2005
Poslední vyrobenou tramvají RT6N1 byl vůz ev.č.410, pózující večer v nástupní zastávce Os. Jana III. Sobieskiego | 16.-17.8. 2005 Smyčka Os. Jana III. Sobieskiego nabízí možnost k setkání obou typů nízkopodlažních tramvají v Poznani. Zde RT6N1 ev.č.410 na lince 12 a Combino ev.č.505 na lince 14 | 16.-17.8. 2005 Kabina řidiče ve voze RT6N1 ev.č.410. Zajímavý je částečně funkční transparent pro cestující | 16.-17.8. 2005 Vozy RT6N1 si nemůžou na lince 12 stežovat na nedostatečné vytížení. Cestující na zastávce Polwiejska čekají, až zastaví vůz ev.č.410. V Poznani není zvykem umísťovat označník zastávky do místa čela vozu, tramvaj tedy ještě jede | 16.-17.8. 2005 Nízkopodlažní tramvaj Combino ev.č.502 v zastávce Rondo Karponiera | 16.-17.8. 2005
Nehezká, ale plně bezbariérová tramvajová konečná Gorczyn s vozy Combino ev.č.505 a Konstal ev.č.160+159 v nástupní zastávce | 16.-17.8. 2005 Na smyčce Os. Jana III. Sobieskiego to sluší ve večerním slunci i Combinu ev.č.505 na lince 14 | 16.-17.8. 2005 Stejný vůz ev.č.505 v nástupní zastávce Os. Jana III. Sobieskiego - pohled na dveřní bok vozu | 16.-17.8. 2005 Ranní sluníčko právě elegantně olízlo čumák vozu ev.č.507 při odjezdu ze stanice Most Dworcowy | 16.-17.8. 2005 V centru města to secondhandové tramvaji Düwag GT6 ev.č.601 velice sluší. Most Teatralny v 19. hodin večer | 16.-17.8. 2005
U stanice Most Teatralny byl zachycen také vůz ev.č.614 | 16.-17.8. 2005 Düevag GT8 ev.č.653 objíždí stánek s textilem na konečné Pl. Wielkopolski | 16.-17.8. 2005 Düevag GT8 ev.č.656 vykládá své cestující na konečné Pl. Wielkopolski | 16.-17.8. 2005 Pozdně večerní spoj linky 2 s vozem ev.č.667 poblíž stanice Sw. Marcin | 16.-17.8. 2005 Zadní část vozu ev.č.672 poblíž koneční Debiec | 16.-17.8. 2005
Vůz ev.č.677 jede po mostě přes železniční nádraží, v pozadí budova komerčního centra těsně před otevřením | 16.-17.8. 2005 Tramvaj ev.č.682 v oranžovém reklamním nátěru na křižovatce Traugutta | 16.-17.8. 2005 Tramvajová vozovna s vozy Düwag odstavenými pod širým nebem | 16.-17.8. 2005 Tramvaj ev.č.687 na lince 2 směřuje ze zast. Wspolna ke smyčce Debiec. Jízda po této trati zajišťuje cestujícím vzhledem k jejímu stavu nevšední akustický i vibrační zážitek | 16.-17.8. 2005 Vůz ev.č.689 v zastávce Marcinowskiego v centru města | 16.-17.8. 2005
Další secondhandovou záležitostí v Poznani jsou Amsterodamské tramvaje.  Zde vůz ev.č.802 poblíž zastávky Sw. Marcin na jednokolejné trati | 16.-17.8. 2005 Zadní část Amsterodamské tramvaje ev.č.802 v zastávce Pl. Wolnosci. Zastávka je umístěna na jednokolejné trati v jednosměrné ulici mezi řadícími pruhy před křižovatkou | 16.-17.8. 2005 Tramvaj ev.č.804 v centru města - zastávka Rynek Wildecki | 16.-17.8. 2005 Vůz ev.č.808 překonává křižovatku Rondo Karponiera, pod kterou je vybudován rozsáhlý podchod | 16.-17.8. 2005 Obousměrné vozy Düwag ev.č.905 a 906 na náhradní tramvajové lince během výluky v zastávce Kórnicka. Označení W znamená Linia Wahadlowa | 16.-17.8. 2005
Historický vůz Konstal 102 ev.č.1 ve vozovně Staroleka | 16.-17.8. 2005 Historický vůz Konstal 102 ev.č.1 ve vozovně Staroleka | 16.-17.8. 2005 Historický vůz Konstal 13 ev.č.115 zapůjčený na oslavy z Varšavy stojí odstaven ve vozovně Staroleka | 16.-17.8. 2005 Pracovní vůz na křižovatce Rondo Staroleka | 16.-17.8. 2005 Poslední fotka je zároveň jedinou fotografií kolejových konstrukcí, které by vydaly na samostatnou reportáž. Na tomto výjezdu z jednokolejné trati poblíž ulice Fredry se odbočuje doleva s nadjetím obloukem vpravo. Do obou směrů jezdí pravidelné linky. Proč je použita levá výměna je záhadou, ale elegantní škubnutí celého vozu na této rozřazovací výměně je fantastický zážitek | 16.-17.8. 2005



www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024