T3M ev.č.8029

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

T3M ev.č.8029


Původní vůz T3M evidenčního čísla 8029 v soupravě s vozem ev.č.8014 ve vozovně Pankrác | 7.5.1998
Vykolejený a po střetu s protijedoucí tramvají 26. února 2001 těžce poškozený vůz T3M ev.č.8029 na Brusnici | 26.2.2001
Novotou zářící vůz T3M ev.č.8029 druhého obsazení po návratu z firmy Pars Nova v areálu Ústředních dílen, ještě bez evidenčních čísel | 3.4.2003
Novotou zářící vůz T3M ev.č.8029 druhého obsazení po návratu z firmy Pars Nova v areálu Ústředních dílen, při prvních zkušebních jízdách | 30.4.2003
Interiér vozu T3M ev.č.8029 druhého obsazení s čerstvě dosazenými sedadly pro cestující nového typu | 30.4.2003
Vůz T3M ev.č.8029 druhého obsazení byl zkušebně opatřen sedadly PINO od firmy Vögel, která jej již na první pohled od ostatních vozů odlišovala | 26.5.2004
Od března 2005 je vůz T3M ev.č.8029 druhého obsazení zkušebně opatřen již druhým typem sedadel | 17.4.2005
Původní vůz T3M ev.č.8029 řazený jako řízený v soupravě vozů T3M ev.č.8028+8029 na lince 22 v zastávce Malostranská | leden 1997
Vykolejený a po střetu s protijedoucí tramvají těžce poškozený vůz T3M ev.č.8029 odstavený ve vozovně Střešovice | 28.2.2001
Novotou zářící vůz T3M ev.č.8029 druhého obsazení po návratu z firmy Pars Nova v areálu Ústředních dílen, při prvních zkušebních jízdách | 30.4.2003
Interiér vozu T3M ev.č.8029 druhého obsazení ještě bez sedadel pro cestující | 3.4.2003
Vůz T3M ev.č.8029 druhého obsazení byl zkušebně opatřen sedadly PINO od firmy Vögel, která jej již na první pohled od ostatních vozů odlišovala | 26.5.2004
Vůz T3M ev.č.8029 druhého obsazení vypravený na linku 19 na Palmovce | 3.4.2004
Od března 2005 je vůz T3M ev.č.8029 druhého obsazení zkušebně opatřen již druhým typem sedadel | 17.4.2005
V roce 1976 projednala vláda ČSSR opatření k úsporám paliv a energie. Výsledkem bylo usnesení, že do budoucna mohou být pro ČSSR dodávány pouze tramvaje s tyristorovou regulací.

V ČKD byla zahájena výroba elektrických výzbrojí TV1, které si jednotlivé Dopravní podniky montovaly do starších vozů T3 samy - výrobce totiž odmítal vyrábět nové tramvaje přímo s touto výzbrojí. Upravené tramvaje byly přeznačeny na typ T3M.

V roce 1979 byl do provozu pod evidenčním číslem 8029 zařazen takto upravený původní vůz T3 evidenčního čísla 6757. V provozu vydržel až do 26. února 2001.
Toho dne byl vypraven na linku 23 a v pozdních odpoledních hodinách byl těžce poškozen při vykolejení na úmyslně položeném předmětu v kolejnici u zastávky Brusnice. Ke vší smůle se po vykolejení ještě srazil s protijedoucím vlakem linky 22.

Jeho stav byl po této nehodě žalostný a oprava vozové skříně, v přední části zcela zdemolované, nepřicházela vůbec v úvahu. Vůz stál více než rok odstaven a rozhodovalo se o jeho dalším osudu. V úvahu připadalo vyřazení, nebo případná rekonstrukce s využitím jiné vozové skříně.

Řešení se nakonec našlo v rekonstrukci, provedené dodavatelským způsobem u firmy Pars nova, s dosazením nové vozové skříně, použité z vozu T3 ev.č.117 Dopravního podniku města Olomouce. Vůz byl rekonstruován sice s využitím původní tyristorové výzbroje TV1, ale celkovou koncepcí rekonstrukce vycházející z vozů T3R.P.

Vůz je opatřen žlutými zádržnými tyčemi, tlačítkovou předvolbou otevírání dveří cestujícími, zvětšenou kabinou řidiče, novým osvětlením prostoru pro cestující, zapuštěným zadním ovládacím pultem pro zpětný pohyb tramvaje atd.. Oproti vozům T3R.P však nebyl vůz T3M evidenčního čísla 8029 opatřen elektronickými transparenty BUSE.

Zatímco původní vůz svůj "život" s evidenčním číslem 8029 ukončil ve vozovně Pankrác, nový začal po návratu do Prahy v roce 2003 ve vozovně Hloubětín. Vůz byl ještě před předáním v Ústředních dílnách Dopravního podniku vybaven zkušebně plastovými sedadly pro cestující PINO od firmy Vögel.

Od března 2005 je ve voze zkoušen již druhý typ sedadel, která jsou usazena v kovové konstrukci a potažena novým typem čalounění.



www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019